معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پژوهشگاه ها خواست که به جای عملکرد جزیره ای، نقش حلقه ارتباطی مجموعه های پژوهشی حوزه های تخصصی خود را ایفا کنند.

پژوهشگاه ها از عملکرد جزیره ای بپرهیزند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، دکتر وحید احمدی روز یکشنبه در مراسم راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی پچ های (چسب های) ضد درد در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی اظهار داشت: پژوهشگاه های ما نیز باید مانند مراکز پژوهشی بزرگ دنیا، نقش اجتماع سازی مجموعه های پژوهشی حوزه های تخصصی خود را برعهده داشته باشند و دانشگاه ها هم از کانال این مراکز، فعالیت های پژوهشی خود را تعریف کنند.
وی همچنین به پژوهشگاه ها توصیه کرد که حلقه ارتباطی در حوزه فعالیت های تحقیقاتی تخصصی میان مراکز داخل کشور، منطقه و سطح بین المللی باشند.
احمدی به افتتاح دفتر پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در کرمانشاه طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: راه اندازی این دفتر به درخواست استاندار کرمانشاه، نشان می دهد که پژوهشگاه پلیمر توانسته است ضریب اعتماد لازم را در کشور ایجاد کند.
دکتر 'مهدی نکومنش' رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی نیز در این مراسم، سابقه فعالیت 29 ساله این مرکز پژوهشی را یادآور شد و گفت: خوشبختانه در سایه تلاش محققان و اعضای هیات علمی، پژوهشگاه پلیمر در سال های اخیر همواره جزء رتبه های اول تا سوم پژوهشگاه های برتر کشور بوده است.
نکومنش، پاسخگویی به نیازهای کشور را اصلی ترین رویکرد پژوهشگاه پلیمر عنوان کرد.
خط تولید نیمه صنعتی پچ های ضد درد 'کتوپروفن'، 'دیکلوفناک'، 'فنتالین' و 'بوپرنورفین' که برای کاهش دردهای عضلانی و التهاب مفاصل و دردهای شدید بیماران سرطانی به کار می روند، با حضور محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی شد.
این پچ ها (چسب ها) برای کاهش و التیام درد روی مفاصل چسبانده می شوند و مدت زمان مصرف آن ها از 24 ساعت تا سه روز و نیم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.