وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۸ میلیون نفر از جمعیت شهری ساکن در بافت های ناکارآمد حاشیه کلانشهرها از کیفیت زندگی پایینی برخوردارند.

۱۸ میلیون شهرنشین از کیفیت زندگی پایینی برخوردارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «عباس آخوندی» عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یک سوم جمعیت شهرنشین ایران در این بافت ها زندگی می کنند، بنابراین بازآفرینی شهری در این منطقه ها در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است.
آخوندی افزود: اکنون بهسازی بافت های میانی شهری، بازآفرینی بافت های تاریخی، بهسازی بافت های روستایی و بافت های حاشیه شهری مورد توجه جدی دولت است و امیدواریم با همکاری استانداری ها بتوانیم در ساماندهی این بافت ها به طور مناسب اقدام شود.
وی گفت: معاون نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهوری در نشست امروز ستاد بازآفرینی شهری از آخرین اقدام های این ستاد در بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری مطلع شد.
به گفته وی، در این نشست وضع سه محله شهر رشت برای نوسازی و بهسازی بررسی شد.

** بهره برداری از 1617 طرح راه و شهرسازی در دهه فجر
وزیر راه و شهرسازی گفت: در دهه فجر امسال 1117 پروژه حمل و نقل با اعتبار 33 هزار میلیارد ریال راه اندازی می شود و 50 پروژه مسکن و شهرسازی نیز با سه هزار و 530 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی اعلام کرد همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر تا اسفندماه امسال 150 هزار واحد مسکن مهر نیز به بهره برداری می رسد تا متقاضیان بتوانند در این واحدها ساکن شوند.
آخوندی از بهره برداری از 9 هزار کیلومتر راه های تازه ساز و بهسازی شده روستایی همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد. 5500 کیلومتر این راه ها، نوساز است.
وی گفت: 91 درصد روستاهای کشور به راه آسفالت دسترسی دارند و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب در دو سال آینده این میزان به 95 درصد برسد.
به گفته وی، بهره برداری از 19 قطار حومه ای در پنج مسیر اطراف شهر تهران همسو با برنامه دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی رخ داده است.

** 6 هزار میلیارد ریال سپرده گذاری مسکن از سوی 30 هزار نفر در 190 روز گذشته
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد با توجه به تنگناهای مالی برای بهسازی بافت های فرسوده، باید مدل پس انداز برای تسهیل مالی را در دستور کار قرار داد.
وی گفت: صندوق های پس انداز در تامین مسکن سپرده گذاران بسیار تاثیرگذارند و در 190 روز گذشته 30 هزار نفر 6 هزار میلیارد ریال در حساب های پس انداز خانه یکم اندوختند.
وی گفت: اکنون روزانه 150 نفر در این صندوق ها در کشور سپرده گذاری می کنند که اگر این میزان به هزار نفر در روز افزایش یابد، صندوق های پس انداز از منابع مالی بیشتری برخوردار می شود.
آخوندی افزود: با این ایده میزان تسهیلات خرید مسکن خانه اولی ها را به 800 میلیارد ریال رساندیم و درصددیم با افزایش میزان تسهیلات بانکی برای خانه دار شدن متقاضیان برنامه ریزی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.