ساری – خبرنگار قدس آنلاین : معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران گفت : مدیریت بهره برداری از منابع آب در مازندران به دلیل تنوع و تعدد زیاد منابع و مجاری آبی از پیچیدگی زیادی برخوردار است.

پیچیدگی مدیریت بهره برداری از منابع آب در مازندران

امیرهوشنگ پاشا با بیان ویژگی های طبیعی و انسانی استان مازندران حفاظت کمی و کیفی از منابع آب را مهمترین دغدغه و نگرانی مدیران برشمرد و افزود : یکی از مشکلات برنامه ریزی منابع آب استان ، عدم دسترسی به آمار و اطلاعات صحیح و دقیق می باشد.

وی یادآور می شود : در برخی از موارد ، اطلاعاتی که در سامانه هایمان داریم با آنچه که در واقع وجود دارد اختلاف زیادی دارد که نمونه آن میزان اراضی آبی می باشد که عددها در استان بین 170 هزار تا 300 هزار هکتار متغیر است که اینگونه آمارها امر برنامه ریزی به ویژه برنامه ریزی منابع آب را دشوار می کند .

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای مازندران با تشریح وضعیت تاسیسات ذخیره ای ، انتقال و توزیع آب مازندران و عقب ماندگی  تاریخی استان در این بخش گفت : باید تلاش کنیم این عقب ماندگی را جبران کنیم و از تجربه دیگر استان ها نیز استفاده نماییم .

پاشا از آب بندانها به عنوان سرمایه گرانقدری که از گذشتگان به امانت دراختیار ماست یاد نمود و ادامه داد : گفت : استان مازندران با برخورداری از 800 قطعه آب بندان با سطح بالغ بر 16هزار هکتار و حجم ذخیره 370 میلیون متر مکعب دارای بیشتر سطح و حجم آب بندان در سطح کشور می باشد و ما کارهای زیادی برای مرمت ، بازسازی و احیاء آنها داریم که باید با برنامه ریزی درست آن را انجام دهیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.