عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین با تاکید بر اینکه گروه‌های فلسطینی بیانیه شورای همکاری علیه حزب الله را محکوم می‌کنند، گفت: آل سعود در توطئه سرکوب مقاومت و مشروعیت بخشی به تجاوز اسرائیل علیه لبنان ناکام خواهد ماند.

گروههای فلسطینی بیانیه شورای همکاری علیه حزب‌الله را محکوم کردند/سکوت در برابر جرائم آل سعود خیانت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،«انور رجا» عضو دفتر سیاسی و مسئول اطلاع رسانی جبهه خلق برای آزادی فلسطین  در دمشقاظهار داشت: گروه‌های فلسطینی تصمیم شورای همکاری در تروریستی خواندن حزب الله را محکوم می‌کنند.

وی افزود: از زمانی که سلاطین حاکم بر شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس به تاج و تختی رسیده‌اند در خدمت دشمنان اسلام و علی الخصوص رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

رجا، عربستان را نوک پیکان تروریسم در منطقه توصیف و تاکید کرد: آل سعود آخرین نفری است که حق دارد از تروریسم حرف بزند و بیانیه اخیر اعضای شورای همکاری تیری مسموم است که به سوی خودشان کمانه خواهد کرد.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد: ما به شیوه‌های مناسب این رژیم‌ها را که به مرحله خیانت آشکار علیه ملت‌های عربی روی آورده‌اند، رسوا می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در صحنه فلسطین در کنار حزب الله هستیم، چون این حزب با دستاوردهای خود و در رأس آن پیروزی بر رژیم صهیونیستی در تابستان 2006، در خط مقدم آزادگان امت اسلامی قرار دارد.

رجا گفت: تبادل سفرها و دیدارهای بین مقامات رژیم صهیونیستی و عربستان دیرینه است، اگرچه تاکنون رسانه‌ای نشده بود و هم اکنون تلاش‌های عربستان برای نابودی ارتش‌های عربی و وحدت امت اسلامی تحت عنوان بهار عربی خطرناک‌تر از ظاهر شدن روابط ریاض-تل آویو است.

مسئول فلسطینی گفت: هدف بزرگ طرح سعودی‌ها سرکوب مقاومت است و با بیانیه اخیر شورای همکاری قصد جایز شمردن مبارزه با حزب الله و حمایت از هر گونه تجاوز صهیونیستی علیه لبنان را دارند، یعنی به اسرائیل مشروعیت دفاع از خویش داده‌اند، اما عربستان چون اراده ملت‌ها را غصب می‌کند، مشروعیت ندارد.

وی درباره موضع سکوت حماس در قبال حوادث جاری در منطقه و به خصوص حملات علیه محور مقاومت اظهار داشت: ما خطاب به آنها این حدیث شریف را از رسول اکرم (ص) نقل می‌کنیم که آن کس که ما (مسلمین) را فریب داد از ما نیست(یعنی کافر است).

رجا، سکوت حماس را خیانت به مقاومت خواند و گفت: فلسطین و حزب الله در جبهه واحدی ضد دشمن صهیونیستی هستند و تصمیمات این چنینی (بیانیه شورای همکاری) ضربه‌ای به پیکره مقاومت و تلاش برای تضعیف آن است.

مسئول جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد: آنهایی که در کنار حزب الله نیستند نه فلسطینی هستند و نه عرب، شرم‌آور است که حماس مواضع سیاسی خود را به پول شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس گره زده و جیره خوار قطر و آل سعود شده است.

رجا درباره سرنوشت دیپلماسی خصمانه عربستان گفت: آل سعود قصد سیطره بر جهان عربی و اسلامی را داشت و برای همین قصد تخریب صفوف یکپارچه امت اسلامی را داشت اما با این توطئه‌ها آخرین میخ را به تابوت خود زده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.