قدس آنلاین - ایلام: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: بیش از ۹۴ درصد جرایم فضای مجازی در استان ایلام کشف شده و با متخلفان برخورد صورت گرفته است.

کشف ۹۴ درصد جرایم فضای مجازی در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار علی دولتی در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان در خصوص عملکرد سال جاری پلیس و حول محور چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروز با بیان اینکه پلیس استان برای کنترل و برخورد با مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل است، اظهارداشت: پلیس با هرگونه ایجاد مزاحمت برای مردم برخورد قاطع خواهد کرد و هر کسی در این ایام دستگیر شود تا پایان تعطیلات مهمان پلیس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در چهارشنبه آخر سال گذشته هیچگونه حادثه تلخی رخ نداد، افزود: برای امسال هم پیش‌بینی‌ها لازم از سوی پلیس انجام ‌شده که امیدواریم با همکاری مردم، همانند سال گذشته بدون هیچ حادثه‌ای چهارشنبه آخر سال را پشت سر بگذاریم.

فرمانده انتظامی استان ایلام به آغاز اجرای طرح‌های پلیس در رده‌ های مختلف از 25 اسفندماه امسال و تا پایان تعطیلات نوروز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پایبندی به قانون حافظ نظم و امنیت جامعه است و هر کسی قانون‌شکنی کند با حمایت دستگاه قضایی با برخورد پشیمان کننده پلیس مواجه خواهد شد.

سردار علی دولتی با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن جاده ‌های استان از رانندگان و گردشگران استان درخواست داریم با رعایت قوانین و مقررات، نوروزی بانشاط را برای خانواده خود رقم بزنند، تصریح کرد: جاده‌های ایلام کم‌ عرض و پرپیچ‌ و خم هستند که از مسافران نوروزی استان درخواست داریم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی یکی از تخلفات در فضای مجازی است که توسط پلیس رصد و با متخلفان برخورد جدی شده است، اظهارداشت: برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی و مزاحمت‌های اینترنتی از دیگر مواردی است که در فضای مجازی استان ایلام روی داده که توسط پلیس با مرتکبین آن برخورد شده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه پلیس با تسلط کامل بر موضوعات فضای مجازی در استان ایلام امنیت مطلوبی را در این حوزه برقرار کرده که جا دارد از همکاری مردم با پلیس فتا تقدیر و تشکر شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز در امورات مختلف و جرایم روی داده در استان ایلام وضعیت مطلوبی وجود داشته و به عنوان مثال در حوزه سرقت‌ها از کاهش سه درصدی برخوردار شده‌ایم.

سردار علی دولتی به افزایش جمعیت یک درصدی متوفیات در سوانح رانندگی در استان ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این در حالی است که میزان سوانح رانندگی در استان ایلام از کاهش مطلوبی برخوردار شده‌ است.

وی از کاهش 75 درصدی سرقت‌های مسلحانه در استان خبرداد و بیان داشت: در سال جاری در استان ایلام، سرقت به عنف و زورگیری 15 درصد و در سرقت منزل نیز 12 درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان این مطلب که در سال جاری خوشبختانه سرقت طلافروشی در استان ایلام 100 درصد کاهش یافته است، ادامه داد: در همین مدت سرقت خودرو نیز 20 درصد کاهش یافته است و در جیب‌بری و سرقت داخل خودرو، اماکن دولتی و اماکن خصوصی به ترتیب 7، 4 و 13 درصد کاهش داشته‌ایم.

سردار علی دولتی با اشاره به اینکه آمار سرقت‌ در ایلام کاهش یافته است، بیان داشت: استان ایلام در سرقت‌های مهم وضعیت مطلوبی داشته و در جمع سرقت‌ها نیز سه درصد در مقایسه با سال گذشته با کاهش سرقت‌ مواجه شده‌ایم.

وی همچنین به برگزاری انتخابات استان در کمال سلامت و امنیت اشاره کرد و یادآور شد: پلیس ایلام برای برگزاری دور دوم انتخابات در استان، آمادگی کامل دارد و بدون تعارف با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.