رئیس نظام صنفی رایانه ای با بیان این که سرمایه گذاران ایرلندی به کشور می آیند گفت: از وام وجوه دفاع می کنم.

 ورود سرمایه گذاران ایرلندی به بخش آی تی کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ناصر علی سعادت در نشست خبری پایان سال سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در ارتباط با نحوه تخصیص وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات اظهار کرد: تخصیص این وام ها براساس فرمول شفاف و مشخصی صورت می گیرد و بعد از سالها که جلوی آن گرفته شده بود, وزارت ارتباطات دولت کنونی مجددا اعطای آنها را از سر گرفت.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با بیان اینکه در زمان های عدم تخصیص این وام هیچگونه اعتراضی وجود نداشت, ابراز کرد: حالا برخی که اصلا تقاضای وام نداشتند, به نحوه تخصیص وام ایراد می گیرند.
وی افزود: با توجه به اینکه مدت زمانی طولانی جلوی تخصیص این وام ها گرفته شده بود لذا طبیعی است که سازوکار تخصیص مجدد با مشکلاتی مواجه باشد; البته در این زمینه هم معاون فناوری وزارت ارتباطات دنبال فرمول جدیدی جهت تخصیص وام هاست.
او در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه شاید عده ای از متقاضیان دریافت وام وجوه اداره شده که معترض هستند, به این گلایه دارند که چرا اسامی رؤسای سابق سازمان نظام صنفی رایانه ای و برخی اعضای هیات مدیره آن جزو دریافت کنندگان وام هستند; نظر شما در این باره چیست؟ گفت: آدم هایی که در سازمان نظام صنفی رایانه ای هستند همه از فعالان اقتصادی و کارآفرینان هستند لذا هیچ تناقضی در این زمینه وجود ندارد زیرا من مدیر که نمی توانم کسب و کارم را برای نظام صنفی رایانه ای تعطیل کنم.
سعادت خاطر نشان کرد: اگر روزی من هم وام گرفتم تعجب نکنید کما اینکه در حال حاضر هم وام های بسیاری از بانک های کشور با سود بالای 30 درصد گرفته ام.
رئیس نصر کشور افزود: کمیته تخصصی وام وجوه اداره شده با حضور نماینده سازمان نصر تشکیل می شود و واقعا اگر کسی فکر می کند تقاضایی داشته و لایق دریافت وام وجوه اداره شده بوده, بهتر است پرونده خود را برای بررسی ارائه کند و روی هوا حرف نزند.
وی افزود: ما حاضریم به تمام متقاضیان دریافت وام مشاوره دهیم تا با دانستن معیارهای به سمت درخواست بروند.
سعادت خاطر نشان کرد: شاید برای دریافت وام بانکی با بازپرداخت بالا بتوان فاکتوری صوری ارائه کرد و وام گرفت اما بازپرداخت وام وجوه اداره شده پایین و قرار است باشرایطی خاص تخصیص یابد لذا بررسی معیارهایی چون مدل کسب و کار, R&D, نرخ بازگشت سرمایه و... ضروری است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای همچنین درباره مذاکرات این سازمان برای جذب سرمایه گذار خارجی نیز گفت: شرکت های ایرلندی که تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند ماه می وارد کشور می شوند تا شرکت های مدنظرشان را برای مشارشرکت و همکاری انتخاب کنند.
او افزود: مذاکره با کشورهای دیگریی نظیر بلغارستان, کانادا, فرانسه و ایتالیا هم داریم تا از این طریق سرمایه گذاران را به سمت شرکای مناسب در ICT برسانیم.
سعادت همچنین گفت: وقتی هیاتی تجاری وارد ایران می شود, باید درخواستی برای حضور مستقل هیات آی تی آنها داشت زیرا نمی توان با یکی دو شرکت فناوری اطلاعات در کنار صنایع دیگر مذاکره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.