قدس آ نلاین - اراک: رئیس اتاق بازرگانی، كشاورزی و صنعت اراك از میزبانی استان مركزی در هفته پایانی فروردین ماه امسال از هیات تجاری اتاق بازرگانی شوابن آلمان خبر داد

استان مركزی در هفته پایانی فروردین میزبان هیئت تجاری كشور آلمان است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اراك ، محمدرضا جعفری گفت: این هیات آلمانی در زمینه تولید انرژی از پسماند ، همكاری های زیست‌محیطی، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و مباحث همكاری دوجانبه در حوزه آب و كشاورزی به اراك سفر می كند. وی افزود: دوران پساتحریم دور جدید همكاری‌های تجاری با كشورهای مختلف برای ایران آغاز شده و استان مركزی نیز به عنوان قطب صنعتی و كشاورزی در قلب كشور یكی از اهداف مراودت های جدید است.

رئیس اتاق بازرگانی ، كشاورزی و صنعت اراك عنوان كرد: بر این اساس اتاق بازرگانی شوابن آلمان قصد دارد در چارچوب استراتژی بین المللی، زمینه همكاری راهبردیو و جانبه را به صورت مستمر با اتاق بازرگانی اراك آغاز كند و هدف از این برنامه هموار سازی بستر ورود به بازار های تجاری دو كشور برای شركت‌های عضو است. جعفری خاطرنشان كرد: به همین جهت اراك در ٢٨ و ٢٩ فروردین ماه سال جاری میزبان هیات آلمانی است.

وی گفت: آشنایی با توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان مركزی و انجام مذاكرات درخصوص همكاری‌ها مشترك اتاق های بازرگانی اراك و شوابن و بستر سازی برای حضور هیات های گسترده تجاری در استان مركزی در شهریور ماه امسال از اهداف این سفر است.

رئیس اتاق بازرگانی اراك ادامه داد: چگونگی و بستر استقرار تاسیسات نوین تولید انرژی از پسماند، امكان سنجی ایجاد نیروگاه خورشیدی، ارزیابی ایجاد ساخت قطار سبك شهری (ترام‌بان)، بررسی ساخت واحد تولید فیلترهای نسل نو صنعتی برای استفاده مؤثر در صنایع آلاینده استان و كشور از محورهای برنامه پیش بینی شده برای سفر این هیات المانی است.

جعفری عنوان كرددر این سفر دو روزه همچنین امكان ایجاد همكاری‌های هدفمند علمی و دانشگاه‌ی استان با مراكز دانشگاهی و مؤسسات تحقیقاتی ایالت بایرن به‌ویژه در حوزه های زیست‌محیطی، انرژی‌های تجدید پذیر و آب و كشاورزی دنبال خواهد شد. استان مركزی قطب دوم صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت كشور است و ظرفیت های دانش بنیان، گردشگری، كشاورزی و دانش فنی و خدمات خوبی را برای توسعه تجارت خارجی دارد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.