۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: 373812

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت که تمرکز تروریستها بر شهر حلب طی روزهای گذشته در چارچوب پروژه ای صورت می گیرد که عربستان و ترکیه و قدرتهای بزرگ یعنی آمریکا آن را آغاز کرده اند.

 حملات به حلب، «جنایت جنگی» است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت که حملات تروریستی به محلات مسکونی حلب که طی روزهای گذشته به وقوع پیوسته است، جنایت جنگی واقعی است که نیازی به دلیل و شواهد ندارد.

وی افزود: تمرکز تروریست‌ها بر شهر حلب طی روزهای گذشته در چارچوب پروژه ای است که عربستان ، ترکیه و قدرتهای بزرگ یعنی آمریکا آن را آغاز کرده‌اند.

الزعبی اظهار داشت که گروههای تروریستی در حمله به اهالی حلب، از سلاح های پیشرفته کشنده و سلاحهای ممنوعه بین المللی استفاده کرده‌اند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه از بی توجهی آمریکا و استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نسبت به شهادت رسیدن و زخمی شدن دهها تن از اهالی حلب ابراز ناخرسندی کرد.

الزعبی گفت که دولت آمریکا و غرب که ادعای تمدن می کنند، بین قربانی و قاتل فرقی قائل نمی شوند.

وی در ادامه تاکید کرد که هماهنگی زیادی بین اظهارات سیاستمداران غربی و اظهارات گروههای تروریستی وجود دارد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره ادعای رسانه های مرتبط با گروههای تروریستی مبنی بر هدف قرار داده شدن بیمارستانی در محله السکری در حلب گفت: تاکید می کنم که هیچ بیمارستانی در محله السکری وجود ندارد و ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آن هیچ بیمارستانی را هدف قرار ندادند، زیرا این بیمارستان اساسا وجود خارجی ندارد.

در پی حملات گروههای تروریستی به شهر حلب و شهرک الزهراء‌ طی 72 ساعت گذشته، بیش از 30 نفر به شهادت رسیده و بیش از 350 نفر هم زخمی شدند.

یک منبع نظامی پیش از این تاکید کرده بود که اخبار منتشر شده درباره حملات نیروی هوایی ارتش سوریه به بیمارستانی در محله السکری در شهر حلب صحت ندارد و این ادعاها تلاشی است برای سرپوش گذاشتن بر جنایات تروریست‌ها در هدف قرار دادن غیر نظامیان است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در واکنش به تشدید حملات گروه‌های تروریستی به محله‌های مسکونی حلب هشدار داده است شهر حلب در آستانه "فاجعه انسانی" قرار دارد.

تروریست‌ها بعد از شکست‌های سنگین در شمال حلب مناطق مسکونی و شهروندان غیرنظامی را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.