۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 374979

'لیندسی گراهام' سناتور ایالت كارولینای جنوبی با انتقاد شدید از دونالد ترامپ نامزد پیشتاز ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از حزب جمهوریخواه و برخی حامیان وی به صراحت گفت: حزب جمهوریخواه در میانه یك جنگ داخلی قرار دارد.

جنگ داخلی در حزب جمهوری خواه آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شبكه خبری 'سی ان ان' روز دوشنبه از مبدا 'ایندیاناپلیس' با انتشار این خبر گزارش داد: گراهام در مصاحبه با شبكه آمریكایی 'سی بی اس' گفت كه حزب جمهوریخواه هم اكنون در میانه یك 'جنگ داخلی ' قرار دارد و مواضع سیاست خارجی ترامپ خطر ناك است.
سی ان ان گزارش داد گراهام در این مصاحبه با اشاره به حمایت 'جان بوئنر' رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریكا طی روزهای اخیر از ترامپ با خطاب قرار دادن 'تد كروز' بعنوان 'شیطان در جلد آدم' (Lucifer in the flesh) ابراز ناامیدی كرد.
بنابراین گزارش گراهام به 'سی بی اس' گفت: به وضوح جنگ داخلی در حزب جمهوریخواه وجود دارد، من با بوئنر دوستان نزدیكی هستیم اما وی از ترامپ حمایت كرد، اما من اینكار را نكردم، برای اینكه بر این باورم سیاست خارجی ترامپ 'انزواگرایانه' است و (آمریكا) را به سوی یك 11 سپتامبر دیگری سوق می دهد.
سناتور كارولینای جنوبی در انتقاد از 'لوسیفر' (شیطان) خواندن تدكروز از سوی بوئنر گفت: حرف های زیادی درباره لوسیفر وجود دارد و تصور می كنم تنها كسی كه ترامپ بتواند در انتخابات عمومی وی را شكست دهد همان لوسیفر باشد.
گراهام با توجه به اینكه ترامپ تاكنون توانسته است 996 آرا نمایندگان را در انتخابات درون حزبی كسب كند و به حد نصاب لازم یك هزار و 237 آرا نمایندگان برای حزب جمهوریخواه دست نیافته است گفت كه هنوز فرصت برای متوقف كردن ترامپ وجود دارد.
به گزارش ایرنا، لیندسی گراهام كه خود یكی از نامزدهای ریاست جمهوری 2016 آمریكا از حزب جمهوریخواه بود، پیش از آغاز انتخابات درون حزبی، به دلیل مقبولیت پایین، از نامزدی این حزب كناره گیری كرد.
وی از منتقدان جدی ترامپ است و پیش از آنكه از نامزدی از حزب جمهوریخواه كناره گیری كند، به طنز گفته بود: تصور كنید ترامپ بعنوان فرمانده كل قوای آمریكا انتخاب شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.