سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که متوسل شدن این سازمان بین‌المللی به انداختن کمک‌های انسانی در سوریه آخرین راه حل است.

موافقت با پیشنهاد انگلیس جهت انداختن کمک‌ها از هوا برای سوری‌ها

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که متوسل شدن این سازمان بین‌المللی به انداختن کمک‌های انسانی در سوریه آخرین راه حل است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع،‌ استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت، این اقدام به دلیل هزینه‌ سنگینش و دقیق نبودن آن و لزوم هماهنگی برای این عملیات با گروه‌های درگیر در سوریه "آخرین راه حل" است.

وی افزود: اگر نتوانیم کمک‌ها را از طریق زمینی ارسال کنیم، ما این کمک‌ها را از هوا به زمین می‌اندازیم اما ترجیح می‌دهیم کمک‌ها را از طریق زمینی و به صورت کاملا آزادانه بفرستیم.

در همین حال، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس عنوان داشت، در مذاکرات وین در مورد سوریه با پیشنهاد انگلیس مبنی بر انداختن کمک‌ها از از هوا برای کاستن رنج سوری‌ها موافقت شد.

هاموند گفت که مذاکرات گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در وین بر ورود کمک‌ها و توقف درگیری‌ها متمرکز است.

از سوی دیگر، روبیر ماردینی، رئیس عملیات صلیب سرخ در خاور نزدیک و خاورمیانه گفت که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کمک‌هایی را به تعداد بیشتری از غیرنظامیان سوری تحویل می‌دهد و تعداد بیشتری از بازداشت شدگان را در زندان‌های نظام خواهد دید.

وی گفت، در صورت موافقت طرف‌های ذی ربط، این کمیته آماده است در تسهیل هرگونه عملیاتی برای تبادل زندانیان به ایفای نقش بپردازد.

این مقام صلیب سرخ افزود: ما عملیاتمان را در سوریه بیشتر خواهیم کرد و این امری تشویق کننده است چراکه ما می‌توانیم به انسان‌های بیشتری کمک کنیم.

وی افزود که صلیب سرخ در سه ماه نخست سال جاری میلادی کمک‌های غذایی به حدود 2.6 میلیون تن در سوریه تحویل داد که این تعداد 60 درصد بیشتر از اقدامات صورت گرفته در سه ماه نخست سال 2015 بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.