محققان استرالیایی دریافتند که کاربرد یک داروی پوکی استخوان احتمالا می تواند از شکل گیری و یا رشد تومور در زنانی که با خطر بالای ابتلا به سرطان مواجه هستند، جلوگیری کند.

دارویی برای پیشگیری از سرطان سینه در زنان حامل ژن معیوب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بسیاری از زنان حامل جهش ژنتیکی BRCA1، به دلیل بالا بودن خطر ابتلا به سرطان سینه در این زنان، به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان زیر بار عمل جراحی برای تخلیه سینه ها می روند، اما تازه ترین دستاورد تحقیقاتی، این امید را ایجاد کرده است که استفاده از داروی دنوسوماب denosumab ، راه حلی جایگزین برای این زنان باشد.
پژوهشگران استرالیایی پس از بررسی نمونه های اهدایی بافت سینه زنان حامل ژن معیوبBRCA1، موفق به کشف سلول هایی در زنان به ظاهر سالم شدند که با خطر زیاد ابتلا به سرطان روبرو هستند. آنها سپس از دنوسوماب که برای درمان سرطان استخوان و پوکی استخوان طراحی شده است، برای متوقف کردن رشد این سلول ها استفاده کردند.
محققان موسسه تحقیقات پزشکی در ملبورن در گزارشی درباره نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شد، در مورد پتانسیل این دارو صحبت کردند.
آنها اعلام کردند: این کشف بر اساس حدود 10 سال تحقیق در زمینه سلول های بنیادی در سینه بوده است.
از سوی دیگر، اکنون آزمایش بالینی این دارو روی بیماران - به جای بافت سینه- در حال انجام است.
با این همه، محققان تاکید دارند که هنوز باید بررسی های بیشتری در زمینه تاثیرات مشابه مصرف داروی یاد شده در زنان مبتلا به سرطان سینه صورت بگیرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.