قدس آنلاین-شهرکرد-سیدرضا حسینی؛ مهم‌ترین و بزرگترین عبادت امروز ما حراست از انقلاب و نظام اسلامی ایران است بنابراین حراست از انقلاب را خیلی جدی بگیریم.

کارهای بزرگ فکری و فرهنگی در استان در سایه همکاری و همدلی به دور از نگاه جناحی رقم خواهد خورد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، نماینده ولی در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام در خطبه اول نماز عید سعید فطر با تبریک عید سعید فطر، با اشاره به فرازهایی از خطبه امیرمومنان(ع) در نماز عید فطر به چند نکته مهم اجتماعی اشاره کرد و گفت: حضرت‌علی (ع) در فرازهایی از خطبه نماز عید به همه بندگان توصیه می‌کنند که بکوشید یکدیگر را بر نیکی‌ها و فضائل و خوبی ها سوق بدهید بر همین اساس همه ما باید تلاش‌مان آن باشد که پیوندهای اجتماعی در میان ما قوت پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که مبادا کمک‌های ما در جهت تقویت گناه و معصیت الهی صورت گیرد تصریح کرد: بکشویم کشور، استان و شهرمان را با کمک و نیکی کردن به یکدیگر و ترویج فضائل و زیبایی‌ها آباد کنیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام رحمت و عطوفت در حق یکدیگر را یکی دیگر از نکات مهم اجتماعی مورد تاکید امام علی(ع) عنوان کرد و گفت: بکوشیم عطوفت، مهربانی و ترحم در میان آحاد جامعه قوت پیدا کند و یکدیگر را مورد رحمت قرار دهیم زیرا در سایه همین همراهی ها و همکاری‌ها، ارزش‌های دینی قوت پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اگر این چنین نگاه و روحیه در جامعه حاکم شود، قطعا می‌توانیم کارهای بزرگ و تاثیرگذاری فکری و فرهنگی را در کشور، استان و شهر انجام بدهیم اما اگر نگاه‌ها، نگاه‌های همکاری نباشد انجام کارهای بزرگ، دشوار است و کارهای بزرگ بر زمین خواهد ماند و همیشه به یک سری کارهای کوچک و ناچیز قانع خواهیم شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام افزود: شأن جامعه اسلامی، انجام کارهای بزرگ و شعائر اسلامی را در جامعه بزرگ، برجسته و چشمگیر قرار دادن است که تحقق این أمر مهم حتما لازمه‌اش آن است که نگاه‌ها به یکدیگر، نگاه همکاری، رحمت و همدلی به دور از نگاه فردی باشد.

امام جمعه شهرکرد در خطبه دوم نماز نیز ضمن تبریک مجدد این عید خجسته به ملت بزرگ ایران و به ویژه مردم استان، تاکید کرد: از خدای متعال مسئلت می‌کنیم که این عید خجسته به معنای راستین کلمه برای ما عید باشد و خدای تبارک و تعالی آن نمره‌ای را به ما بدهد که به اولیاء و صالحین و مخلصین درگاهش عطا کرده است.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام در ادامه اقدام جدی دولت و دستگاه‌های دیگر در رابطه با مقابله با حقوق‌های نجومی را اقدامی بسیار زیبا و تحسین برانگیز خواند و گفت: این کار زیبایی که مسئولان نظام شروع کرده‌اند یکی از مصادیق بارز اجرای عدالت و صیانت و محافظت از بیت المال مسلمین است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: البته این اقدام دولت، نشان دهنده آن است که دولت هر کجا بخواهد و إراده کند که به وظیفه عمل کند، توان انجام آن را دارد که انتظار می‌رود در همه موارد و مشکلات با همین جدیت ورود کند و تنها منافع کشور را مدنظر بگیرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام افزود: برای نمونه اگر دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با فساد و مبارزه با قاچاق کالا با همین توان و سرعت و جدیت ورود پیدا کند و به گونه‌ای عمل شود که منافع نظام به دور منفعت طلبی‌های جناحی و گروهی خاص مدنظر باشد، قطعا خروجی آن از دیدگاه‌ها و نظرها پنهان نخواهد ماند.

نماینده ولی‌فیقه در استان در ادامه به فرمایشات روشن‌گرانه مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار پدرانه و به عنوان ناخدای حکیم برای کشتی انقلاب که در این کشتی افکار و اراده مختلف حضور دارند و همه باید به ساحل نجات برسند، رهنمودهای راهگشا، جامع و ارزشمندی داشتند که همه أمور نظام را دربر می‌گرفت.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام صحبت‌های دانشجویان در این دیدار را نیز پردغدغه، صریح و بی‌پرده دانست و تصریح کرد: 95 درصد آن چه که جوانان در محضر مقام معظم رهبری بیان کردند ، دغدغه‌های عموم جامعه بود که باید همگان به ویژه مسئولان این دغدغه‌ها را مورد توجه ویژه قرار بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به پدران، مادران و مسئولان گفت: ما امروز، پاسخگویان فردا هستیم و باید به دغدغه‌های همین جوانانی که می‌خواهیم آینده انقلاب را به آن‌ها تحویل بدهیم، توجه کنیم تا بتوانیم انقلاب را به گونه‌ای تحویل این جوان‌ها بدهیم که در پیشگاه خدای متعال و در برابر آنان رو سفید باشیم و دعاگوی ما باشند.

امام جمعه شهرکرد در پایان افزود: مهم‌ترین و بزرگترین عبادت امروز ما حراست از انقلاب و نظام اسلامی ایران است بنابراین حراست از انقلاب را خیلی جدی بگیریم.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام تاکید کرد: دشمن امروز بیش از گذشته و از طُرق مختلف همچون برجام و امثال آن در مقام نفوذ در بدنه جامعه و استحاله نظام و انقلاب است و دغدغه‌های دلسوزانه رهبر انقلاب نیز به همین دلیل است که شما الحمدلله دغدغه‌مند هستید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.