رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدیران باید برای جذب سرمایه‌گذار با یکدیگر رقابت کنند، گفت: آن مدیرانی موفق هستند که دست سرمایه‌گذاران را بگیرند.

مدیران باید برای جذب سرمایه‌گذار با یکدیگر رقابت کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا علی لاریجانی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه پارک آبی قم که در بوستان غدیر برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: افتتاح پروژه‌هایی که در این ایام انجام می‌شود را باید به فال نیک گرفت.

وی از سرمایه‌گذار پارک آب و تاب و نیز مساعدت‌های شهرداری، استانداری و دیگر مسئولانی که در این پروژه همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد و افزود: این پروژه نمونه‌ای از کارآفرینی است و می‌تواند همانند آن در دیگر نقاط کشور هم اتفاق افتد، اگر سرمایه‌گذارانی که این چنین ایده‌هایی را دارند حمایت شوند و زمینه برای اجرایی کردن ایده آنها فراهم شود.

وی با بیان این‌که «در شرایط فعلی بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پول در دست مردم قرار دارد»، ادامه داد: اکنون که این منابع در اختیار مردم است و آن‌ها علاقه‌مند به تولید هستند باید زمینه برای ورود این منابع به تولید و کارآفرینی فراهم شود؛ چراکه اگر امروز دچار لکنت در تولید هستیم به دلیل فراهم نبودن این زمینه‌هاست.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کسی که می‌خواهد امروز کار تولیدی را شروع کند، باید از هفت خوان رستم عبور کند که این موجب منصرف شدن سرمایه‌گذار می‌شود؛ سیستم اداری ما مشکلاتی را ایجاد می‌کند که شاید این به خاطر وسیع بودن آن است.

وی با اشاره به این‌که «علاقه‌مندی برای تولید در بین مردم و سرمایه‌گذاران وجود دارد»، افزود: آن مدیرانی موفق هستند که دست سرمایه‌گذاران را بگیرند.

وی با بیان این‌که «باید کمک کرد تا سرمایه‌گذاران با علاقه زیاد و اطمینان خاطر وارد شوند»، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در قم وجود دارد و مدیران باید برای جذب سرمایه‌گذار با یکدیگر رقابت کنند که این عامل آبادانی قم و دیگر استان‌ها خواهد بود.

لاریجانی با اشاره به این‌که «برخی مقررات ممکن است برای سرمایه‌گذاران دست و پا گیر باشد»، یادآور شد: مسئولان این قوانین مزاحم را معرفی کنند تا آن ها را در مجلس مطرح و از میان برداریم.

وی افزود: چند قانون در مجلس برای بهبود فضای کسب و کار تصویب شد، اما در اجرای آن ها تعلل‌هایی رخ داده است که پیگیر موضوع هستیم.

 وی با بیان این‌که «ظرف سه سال گذشته واردات از ۶۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است»، افزود: این نشان می‌دهد که می‌شود با واردات کمتر کشور را اداره کرد؛ چرا که عمده این واردات مربوط به بخش‌های خاص می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی  افزود: امروز ظرفیت‌های مهندسی و کارآفرینی در کشور از پتانسیل خوبی برخوردار است که می‌توان از آن در جهت تولید بهره گرفت.

وی به قراردادهای نفتی اشاره کرد و ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در قراردادهای نفتی این است که باید انتقال تکنولوژی به داخل کشور فراهم شود.

وی توجه به نیروی انسانی و جوان را دارای اهمیت دانست و افزود: سرمایه‌گذاران به کارگیری این نیروها را در الویت قرار دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی، به خیل عظیم نیروی کار که از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند اشاره و تصریح کرد: اگر این نیروی کار و منابعی که در اختیار است به هم ربط داده شوند زمینه رشد و آبادانی هم فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.