تحلیلگران صهیونیست ضمن اذعان به ناتوانی رژیم صهیونیستی در شکست حزب‌الله، بر ضرورت پرهیز از هر جنگی با مقاومت لبنان تاکید کردند.

تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند: ناتوانی اسرائیل در شکست حزب‌الله لبنان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیلگران و کارشناسان رژیم صهیونیستی به ناتوانی ارتش این رژیم در برابر حزبالله اذعان کرده‌اند.
«یحزقیل درور وروث گبیزون» از تحلیلگران صهیونیست اعلام کرد: اگر آمادگی یا امکان پیروزی در جنگ وجود ندارد، بهتر است که از ورود به جنگ یا هر اقدامی که به جنگ منجر شود، پرهیز شود.
«نداف شرگای» دیگر تحلیلگر صهیونیست نیز بیان کرد: با گذشت چند سال از جنگ 2006، هم اکنون شاهد هستیم که آرامش بی سابقه‌ای در مرزهای لبنان حاکم شده است و از سوی دیگر شاهد تقویت توان حزب‌الله از نظر نظامی به شکل بی‌سابقه‌ای هستیم.
دان مریدور یکر از مسئولان سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت: من قبل از جنگ اعلام کردم اسرائیل نمی تواند حزب‌الله را شکست دهد.اما چرا این موضوع را الان مطرح می‌کنم؛ زیرا این موضوع بر آینده تاثیرگذار است.
وی افزود: تهدید 100 هزار موشک حزب الله، قاعده بازی را تغییر داده است. ما با یک بازیگر غیردولتی روبرو هستیم. در دوره جدید همه معادلات برهم ریخته است. در این جنگ وضع این گونه نیست که ضربه نهایی را وارد کنی و کار تمام شود. دیگر زمان جنگهای شش روزه سال 1967 سپری شده است. ما این موضوع را در لبنان و غزه آزموده‌ایم. تدابیر در مرزها سبب نمی‌شود که جنگ به جبهه داخلی کشانده نشود.
مریدور بیان کرد: ما در جنگ دوم لبنان (33 روزه) پیروز نشدیم، اما شکست هم نخوردیم. یگان‌های پیاده موفق عمل نکردند. ما پس از جنگ دو هدف را دنبال کردیم؛ نخست، ایجاد آرامش در مرزها که موفق شدیم و دوم، ممانعت از تجهیز حزب الله که شکست خوردیم. تهدید متقابل و واکنش پیشگیرانه شکل گرفت و هنوز هم ادامه دارد. تقویت توان حزب‌الله به سبب آنچه ما انجام دادیم یا ندادیم نیست؛ بلکه بخاطر ایران است. آن به سبب تهدید تلویحی و آشکار ما برای حمله به ایران است که عاملی برای شکل گیری یک نیروی بازدارنده ضداسرائیل نزدیک ما شد. ما باید به واکنش دفاعی توجه کنیم هر چند که این با شیوه اسرائیل در تضاد است، اما کاری نمی‌شود انجام داد.
وی گفت: دفاع به تنهایی کافی نیست، اما بدون دفاع نمی‌توان با تهدید موشکی و موشک‌های حزب‌الله که بسیار تقویت شده است، مبارزه کرد. باید مانع از جنگ و مانع از دست یابی طرف مقابل به سلاح توازن بخش مهلک شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.