همزمان با ۱۸ مرداد روز ملی بزرگداشت امامزادگان، برنامه های مختلفی در سراسرکشور از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه در امامزادگان واجب التعظیم و بقاع متبرکه برگزار می شود.

 برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی امامزادگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشجو؛ همزمان با ۱۸ مرداد روز ملی بزرگداشت امامزادگان، برنامه های مختلفی در سراسرکشور از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه در امامزادگان واجب التعظیم و بقاع متبرکه برگزار می شود. از جمله برنامه های این روز می توان به برگزاری ۳۵۰همایش بزرگداشت امامزاده در سراسر کشور اشاره کرد.

در استان قم نیز مراسم روز ملی بزرگداشت امامزادگان در امامزاده حمزه(ع) که مضجع شریف ایشان میعادگاه عاشقان مکتب اهل بیت(ع) است با حضور آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر و استاندار قم برگزار خواهد شد.

برگزاری۱۳ مراسم بزرگداشت امامزادگان در گیلان

محمد قاسم‌ پور معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: به مناسبت دهه کرامت ۱۳ مراسم بزرگداشت امامزادگان در ۱۳ شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه سبز قبا فومن، آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، سید محمد آقا صومعه سرا، مهر علی و رضا علی ماسال، شاه شهیدان رودبار و بی بی حوریه بندرانزلی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان اظهار داشت: در این مراسم که با حضور امام جمعه سیاهکل برگزار می‌شود از هیئت امنای فعال بقاع متبرکه، مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، واقفان و جمعی از خیران بقعه‌ساز تقدیر می شود.

به گفته قاسم پورهمچنین مراسم بزرگداشت امامزادگان در بقعه آقا سید جلال الدین اشرف با حضور خدام حرم رضوی و در رشت با حضور خدام حرم حضرت معصومه(علیه السلام)  برگزار می‌شود.

۴۰ امامزاده خراسان جنوبی میزبان جشن‌های روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه

جشن‌های دهه کرامت در آستان مبارک بیش‌ از ۴۰ امامزاده استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ، با اشاره به نامگذاری پنجم ذی‏‌القعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه ، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت امامزادگان هر سال به صورت محوری در هر شهرستان برای یک امامزاده برگزار می‎شود.

وی دهه کرامت را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ، سیره و منش اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های موجود در راستای هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت استفاده کنیم.

گرایلی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت در بقاع بیش از ۴۰ امامزاده خراسان جنوبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجرای نشست‌هایی با موضوع سبک زندگی بر مبنای زندگی معصومین، حجاب و عفاف، عطرافشانی بقاع متبرکه با حضور مسؤلان ، ائمه جماعات و نشست‌های تخصصی با اصناف از اهم این برنامه‌ها است.

گرایلی همچنین به روز زیارتی امام رضا(ع) اشاره کرد و یادآور شد: ۲۰ ذی‌القعده روز زیارت مخصوص امام رضا(ع) است و بیست و پنجم این ماه نیز دحوالارض است که در این روز زیارت حضرت رضا(ع) افضل اعمال است.

حضور کاروان زیر سایه خورشید در امامزاده صالح(ع) اردبیل

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: به مناسبت ۵ ذی القعده، روز بزرگداشت امامزادگان، کاروان"زیر سایه خورشید" متشکل از ۴ خادم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، در امامزاده صالح(ع) اردبیل حضور می یابد.

محمدنبی مهدوی گفت: مراسم جشن و مولودی خوانی این روز با حضور مردم ولایی اردبیل در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار می شود.

حرم مطهر امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) بادرود غبار روبی شد

همزمان با آغاز دهه کرامت، آیین غبار روبی و عطر افشانی حرم مطهر امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) بادرودبرگزار شد.

این مراسم با حضورمهندس خانی مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان، صفاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حسنی فرماندار نطنز، حجت الاسلام و المسلمین قاسمی امام جمعه بادرود و جمعی از مسئولین شهرستان و خادمین این آستان مقدس برگزار شد.

همچنین مراسم ویژه همایش تکریم امامزادگان وبقاع متبرکه در آستان مقدس امامزاده واجب التعظیم علی اکبر(ع) نافچ با حضور خامان حرم امام رضا(ع) برگزارخواهد شد.

آیین بزرگداشت آستان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) در قزوین

آیین و مراسم بزرگداشت آستان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) در قزوین با حضور خادمان بارگاه منور آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.این مراسم امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) قزوین برگزار می‌شود.

همایش بزرگداشت دهه کرامت در بقاع متبرکه گلستان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گلستان گفت : با حضور اصحاب وقف و بقاع متبرکه و سخنرانی استاندار محترم گلستان همایش استانی بزرگداشت امامزادگان در گلستان برگزار می شود.

حجت الاسلام حسن دارابی با اشاره به اینکه از ۱۴ مرداد تا ۲۴ دهه کرامت نامگذاری شده است، افزود: مراسم نکوهداشت دهه کرامت دربقاع متبرکه در بیشتر شهرستانهای گلستان با محوریت امامزاده شاخص شهرستان برگزار خواهد می شود.

همایش تکریم امامزادگان استان لرستان در دهه کرامت برگزار می شود

حجت الاسلام خاکباز مدیر کل اوقاف لرستان گفت: در این همایش نکوداشت امامزادگان استان در بقاع شاخص استان برگزار می شود.

 وی افزود: روز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه همایش استانی دهه کرامت همایش نکوداشت امامزاده محمد(ع) در منطقه درب گنبد کوهدشت برگزار خواهد شد.

امامزادگان ساری و سایه خورشید

همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان شهرستان ساری و زیر سایه خورشید در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار می شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری گفت:

این همایش در قالب همایش زیر سایه خورشید با حضور خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) دوشنبه ۵ ذیقعده (۱۸ مرداد) بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار می شود.

بزرگداشت امامزادگان در ۶ بقعه متبرکه کرمانشاه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: همزمان با ایام تکریم از امامزادگان و بقاع متبرکه، همایش بزرگداشت امامزادگان در ۶ بقعه متبرکه شاخص استان کرمانشاه برگزار می شود

حجت الاسلام قبادی افزود: ۵ همایش شهرستانی و یک همایش استانی در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

همایش امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش امامزادگان واجب التعظیم این استان خبرداد.

حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در نشست خبری با خبرنگاران باموضوع همایش امامزادگان و دهه کرامت افزود: علاوه بر اینکه همایش امامزادگان هرشهرستان برگزار می شود یک همایش استانی نیز در شهر یاسوج و امامزاده مختار برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.