۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 410484

ترکیه به آمریکا هشدار داده که روابط دوجانبه را به خاطر فتح الله گولن به خطر نینداخته و این روابط را قربانی نکند.

هشدار ترکیه به آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بکیر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در آنکارا پایتخت این کشور تاکید کرد: اگر آمریکا گولن را تحویل ندهد، روابط با ترکیه را به خاطر یک تروریست، قربانی خواهند کرد.

دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.

گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.

آنکارا بارها از واشنگتن خواسته است تا گولن را به این کشور بازگرداند. بوزداغ افزود: آمریکا چگونه واکنش نشان خواهد داد اگر فردی که مسئول خشونت در این کشور است، در ترکیه به سر برد و ترکیه از او میزبانی کند.

وی گفت: چه اتفاقی می افتاد اگر طرحی برای کشتن باراک اوباما اجرا می شد، آن هم در شرایطی که او در تعطیلات به همراه همسر و فرزاندانش بود. اگر کاخ سفید بمباران می شد، اگر تانکها از روی مردم حرکت می کردند، اگر سربازان به سوی مردم از طریق بالگردها شلیک می‌کردند؟

وزیر دادگستری ترکیه اظهار داشت: اگر آمریکا گولن را مسترد نکند، روابط بین دو کشور تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت، گرچه دو کشور هم اکنون روابط دوستانه ای دارند.

وی تاکید کرد: احساسات ضد آمریکایی در ترکیه به خاطر مساله گولن به شدت افزایش یافته و من از آمریکا می خواهم تا قبل از اینکه این احساسات ضد آمریکایی تبدیل به نفرت شود، اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.