قدس آنلاین یزد : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزدگفت : گردشگری سلامت و توریسم درمانی یکی از حوزه هایی است که می تواند نقشی بسزا در جهت توسعه گردشگری ایفا نماید و دامنه ای بسیار گسترده را شامل می شود.

مجوز برای دفاتر دارای صلاحیت جهت اجرای طرح گردشگری سلامت صادر می شود

به گزارش قدس آنلاین ازیزد،محمدمهدی شرافت در چهارمین جلسه کمیته گردشگری سلامت استان اظهارداشت : گسترش صنعت گردشگری علاوه بر نقش و تأثیر آن در ابراز هویت ملی، موجب ارتقای ابعاد وسیع اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه می‌شود و در میان حوزه های مختلف گردشگری، گردشگری سلامت به دلیل قابلیت و مزیت های رقابتی از توجه زیادی برخوردار شده است.

وی افزود :با صدور شیوه نامه جدید گردشگری سلامت ویژه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند «ب»، کلیه مجوزهایی که تاکنون از سوی هر ارگان یا مرجعی درخصوص فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در زمینه گردشگری سلامت صادر گردیده است لغو می باشد و از این به بعد کلیه متقاضیان جهت دریافت مجوزهای مربوطه باید به این اداره کل مراجعه نموده و در صورت دارا بودن شرایط و پس از طی مراحل قانونی مجوز لازم را دریافت نمایند.

گفتنی است: سیدمصطفی فاطمی ناظر عالی تاسیسات گردشگری استان در این جلسه گزارشی از اقداماتی که تاکنون صورت پذیرفته ارائه نمود و آیین نامه مربوط به کمیته را نیز برای حاضرین یادآوری نمود.

لازم به ذکر است: تعدادی از متقاضیانی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند نیز در پایان این جلسه طرح های توجیهی خود را ارائه نمودند و اعضای کمیته پس از بررسی طرح ها، نظرات خود را بیان داشتند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.