۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 411213

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به بهره‌های سنگین بانکی در شرایط رکود و فشار گفت: بهره‌های کلان بانکی که نزول است را متوقف کنید.

بهره‌های کلان بانکی باید متوقف شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی چهارشنبه شب در آیین نکوداشت روز صنعت و معدن در یزد با تاکیدبر اینکه اکنون در شرایط جنگ اتصادی به سر می‌بریم اظهار داشت: کشور در جنگ نظامی موفق بود و در برابر آن ۸ سال ایستاد و امروز وارد جنگ اقتصادی شده است که همانند جنگ نظامی نیاز به پشتیبانی دارد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با مشکلات متعددی روبرو هستند و برای خروج از رکود و مشکلات کنونی باید دولتمردان حمایت جدی از کارآفرینان را سرلوحه کار خود قرار دهند افزود: دشمن برای نابودی این نظام به سمت جنگ اقتصادی آمد و تحریم‌ها را اعمال کرد اما فرماندهان اقتصادی چون فنایی‌ها و کلانترها در برابر دشمن ایستادند و دفاع کردند و ایستاده‌‌اند.

رئیس خانه صنعت ایران با اشاره به نتیجه دادن برجام در کشور پس از تحریم‌های گسترده و ظالمانه عنوان کرد: اگر امروز در بین فعالان اقتصادی و مردم به برجام افتخار می‌شود چون خود آن‌ها از آیتم‌هایی بودند که در برابر ظلم و بی‌عدالتی بیگانگان در این شرایط سخت ایستادند و همکاری کردند که با رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیروزی رسیدیم.

وی در ادامه خطاب به امام جمعه شهر یزد در خصوص ارائه راهکارها برای حل مشکلات اقتصادی بیان داشت: در جنگ نظامی بسیاری از خانه‌ها ویران شد، جانبازان و معلولان زیادی بر جای ماند و بسیاری از مردم ما ناراحت شدند اما آیا کسی برای بازسازی و مرمت اقدام نکرد و به جانبازان بها نداد؟

سهل‌آبادی با تاکید بر اینکه در طول جنگ اقتصادی بدهکار شدیم خاطر نشان کرد: در این سال‌ها به دلیل تحریم‌ها و سایر شرایط خاص تولیدکنندگان با شرایط دشواری روبه‌رو بودند و حال برای آنکه بتوانند به فعالیت مناسب بپردازند نیازمند حمایت مالی هستند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران ما افسران جنگ اقتصادی هستند تصریح کرد: تولیدکننده دیگر تحمل بارهای اضافی وصول مالیات ارزش افزوده را ندارد و اگر سازمان مالیاتی از وصول آن از مصرف‌کننده عاجز است صنعت نباید جبران‌کنده این ناتوانی باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از بهره‌های سنگین بانکی و سودهای کلان دیرکرد و جرایم مضاعف عنوان کرد: اگر از امام جمعه یزد در این زمینه استفتاء کنیم قطعا نظر ایشان در حمایت از صنایع است و حرف صنعتگران مورد تایید خواهد بود.

وی سودهای بانکی را نوعی نزول دانست و گفت: بدهی ۸۰۰ میلیون تومانی در مدت سه سال به دو هزار و ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد که بانک‌ها خانه صنعتگران در سطح کشور را به مزایده گذاشته و مازاد آن را باز نمی‌گردانند.

سهل‌آبادی با بیان اینکه اکنون باید مانند جنگ نظامی از جبهه جنگ اقتصادی پشتیبانی کنند اظهار داشت: در محل تخت جمشید کتیبه‌ای خوانده شد که اگر کارگری در این کشور بیمار شد تا زمان بهبودی‌اش، خود کارگر و خانواده‌اش تحت حمایت دولت خواهند بود پس چرا با چنین فرهنگ و تمدنی عظیم باید مانند فرهنگ مصر و چین برخورد کرد که بهایی برای کارگر نداشتند و در دیوار چین دفن می‌کردند و گردن می‌زدند.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که ادبیات کشور در مجامع بین‌الملل تغییر کرده از عدم پرداخت سهم صنعت از محل هدفمندی یارانه‌ها و بی‌توجهی به صاحبان صنایع و فوت آن‌ها در زندان انتقاد کرد و گفت: همانطور که با شهدا و رزمندگان و جانبازان و سربازان و آسیب‌دیدگان جنگ نظامی برخورد و رفتار شد همانگونه هم با بازماندگان جنگ اقتصادی برخورد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.