قدس آنلاین: دبیرکل مجامع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: استمرار دین، قرآن و اسلام تا روز قیامت بر همه روشن است و هیچ کدام از جریان‌های تکفیری با تحریف اسلام نمی‌توانند از استمرار اسلام ناب در جهان جلوگیری کنند.

 استمرار دین، قرآن و اسلام تا روز قیامت بر همه روشن است

آیت‌الله محمدحسن اختری در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: جشنواره امام رضا(ع) فرصتی برای معرفی بهتر دین اسلام به جهان، است جهانی که بیش از گذشته اشتیاق پذیرش اسلام در آن وجود دارد.

وی افزود: امروز جریان‌های تکفیری و استکبار در تلاش هستند تا از امکانات و ظرفیت‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با پذیرش اسلام در جهان جلوگیری کنند، اما با وجود تلاش استکبار خوشبختانه شاهد پذیرش اسلام ناب در جهان هستیم. مجموعه حرکات و توطئه‌های جنایتکارانه دشمنان اسلام، وجود جریان‌های تکفیری با تعریف اسلام ناب است.

دبیرکل مجامع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: یکی از محوری‌ترین آموزه‌های دینی ما در اسلام، وجود شخصیت علمی و دینی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) است که باید بیشتر از گذشته به جهانیان معرفی شوند.

آیت‌الله اختری عنوان کرد: استمرار دین، قرآن و اسلام تا روز قیامت بر همه روشن است و هیچ کدام از جریان‌های تکفیری با  تحریف اسلام نمی‌توانند از استمرار اسلام ناب در جهان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به نامه‌ مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی و دعوت آنها به دین اسلام اظهار داشت: انحراف از مسیر امامت و رهبری، انحراف از اصل دین و رسالت اسلام سبب نمی‌شود که اسلام ناب محمدی(ص) در جهان استمرار پیدا نکند و نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی واقعا هوشمندانه، رسا و تاثیرگذار بود.

دبیرکل مجامع جهانی اهل بیت(ع) مهمترین محور جشنواره امام رضا(ع) در سال 95 را توجه به خردورزی و عقلانیت در سیره امام رضا(ع) دانست و گفت: عقلانیت در دین مبین اسلام به عنوان یک اصل مطرح  و بارها در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است.

آیت الله اختری بیان کرد: جشنواره امام رضا(ع) در نقاط مختلف ایران و جهان اسلام فرصتی بی‌بدیل است با توجه به اینکه امروز جهان اسلام، گرفتار موجی از تهاجم است، برگزاری این جشنواره‌ می‌تواند در برابر این تهاجم ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف برای جهانیان ترجمه نشده است، پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) باید با محوریت هنر شکل بگیرد و فیلمسازان و دیگر هنرمندان با محوریت امام رضا(ع) اقدام به تولید فیلم‌های متنوع با محوریت امام رضا(ع) کنند.

دبیرکل مجامع جهانی اهل بیت(ع) گفت: تولید فیلم با محوریت فرهنگ رضوی و پرداختن به سیره و شخصیت امام رضا(ع) باید در جشنواره سال آینده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشدچرا که تولید فیلم و انیمیشن، ابزاری ساده برای انتقال اسلام ناب محمدی(ص)، فرهنگ رضوی و سیره و شخصیت امام رضا(ع) به جوانان محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.