قدس آنلاین - ایلام: جانشين معاون هماهنگ کننده نيروي انتظامي کشور در ایلام گفت: امسال امکان تردد زائران از مرزها بدون ويزا وجود ندارد.

عدم امکان سفر به عتبات عالیات در اربعین بدون ویزا

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار محسن فتحی در نشست هماهنگي ويژه اربعين در مرز مهران با بیان اینکه توصيه مي شو زائران ويزاي خود را از مبدأ تهيه و سپس اقدام به سفر کنند، اظهارداشت: سال گذشته تا کنون فعاليت‌هاي خوبي در ايلام صورت گرفته و برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي به کار گرفتن تمام رده‌هاي پليس در اربعين انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرز اقداماتي اثرگذار انجام شده اما طبيعتاً استقبال پرشور زائران عتبات از مرز مهران نيازمند تلاش بيشتر و مستمر است، افزود: در کنار تلاش‌هاي دولت براي بهبود زيرساخت‌ها پليس هم مانند هميشه با همراهي و همکاري مردم امنيت اين همايش عظيم جهان اسلام را تامين خواهد کرد و جاي هيچ گونه نگراني در اين زمينه نيست.

جانشين معاون هماهنگ کننده نيروي انتظامي کشور با تأکید بر اخذ ویزا قبل از سفر به عتبات عالیات، بیان داشت: امسال امکان تردد زائران از مرزها بدون ويزا وجود ندارد و زائران عتبات بايد حتما از استان مبدا نسبت به تهيه‌ي ويزا و گذرنامه اقدام کنند تا شاهد برخي مشکلات و حواشي نباشيم.

سردار محسن فتحی با اشاره به اينکه تمام مرزها در ايام اربعين حسيني تحت کنترل امنيتي و اطلاعاتي قرار مي گيرند، خاطرنشان ساخت: با هماهنگي که بين دستگاه هاي امنيتي، اطلاعاتي و انتظامي وجود دارد، جاي نگراني براي تأمين امنيت زائران وجود ندارد.

وی با اشاره به کنترل امنيتي و اطلاعاتي تمام مرزها در ايام اربعين، تاکيد کرد: عمليات اربعين را نبايد يک مأموريت کاري تلقي کنيم بلکه بايد آن را يک توفيق الهي بدانيم و به صورت جهادي و عملياتي برگزار کنيم.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه قرارگاه اربعين در تهران و ايلام فعال است و مي طلبد ساير ارگان هاي مرتبط نيز فعاليت خود را جهت تسهيل ورود و خروج زائران سرعت بخشند، افزود: امسال فرمانده انتظامي استان ايلام فرماندهي صحنه عمليات و اجراي مأموريت اربعين را بر عهده دارد و انتظار اين است که طرح جامع مأموريت اربعين در ابعاد امنيتي ، مديريتي و سير جمعيت طراحي شود.

سردار محسن فتحی با اشاره به اینکه در ايام اربعين امسال مانيتورينگ مهران راه اندازي خواهد شد و در صورت نياز به افزايش گيت هاي ورود و خروج، آنها را افزايش خواهيم داد، گفت: مشکلات پارکينگ هايي که در سال گذشته وجود داشت برطرف مي شود و ساماندهي موکب ها و ايستگاه هاي صلواتي براي به وجود نيامدن گره هاي ترافيکي يک ضرورت است.

فرمانده انتظامي استان ايلام نیز در این دیدار با بیان اینکه بايد تمهيدات لازم براي همايش بزرگ اربعين انديشيده شود، گفت:  بايستی همه‌ي دستگاه‌ها در راه رفع نيازمندي‌هاي اربعين گام بردارند تا بتوانیم همچون سال های گذشته در ارائه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) سربلند باشیم.

سردار نورعلی یاری با اشاره به اینکه بايد در برپايي موکب‌ها برنامه‌ريزي دقيق داشت تا گره ترافيکي ايجاد نشود، اظهارداشت: کمربند غربي شهر مهران نیاز به آسفالت دارد و علاوه بر این بایستی دو پل فلزی برای سهولت در تردد زائران در این کنارگذر تعبیه شود.

فرمانده مرزباني استان ايلام نیز در این دیار گفت: زائران بايد نسبت به اطلاعيه‌هاي حج و زيارت و نيروهاي انتظامي توجه لازم را داشته باشند.

سرهنگ یحیی الهی تصریح کرد: نيروهاي نظامي و انتظامي در کنار توجه به مباحث خدماتي بزرگترين رسالت خود را تامين امنيت زائران مي‌دانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.