رئیس پلیس عراق با اشاره به آزادسازی خالدیه، به تشریح اهداف بعدی نیروهای این کشور در جنگ با داعش پرداخت.

  نوبت آزادسازی جزایر هیت و الرمادی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق اعلام کرد: پس از پایان نبرد آزاد سازی جزیره خالدیه مرحله بعد، جزایر هیت و رمادی خواهد بود.

 
وی افزود: نیروهای عراقی پس از این عملیات به سوی جزایر هیت و رمادی و مناطق بالا دست فرات شامل «راوه»، «عنه» و «قائم» در دورترین مناطق غرب عراق و در مرز با سوریه حرکت خواهند کرد.
 
این در حالی است که روز گذشته هادی عامری، دبیر کل سازمان بدر، به تلاش داعش برای به تاخیر انداختن تسلط بر جزیره خالدیه و اینکه نیروی حشدالشعبی مانع آن شد، پرداخت.
 
مرکز فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق در مبارزه با تروریسم نیز اعلام کرده بود که جزیره «خالدیه» در شرق رمادی استان انبار آزاد و کاملا امن است. با عملیات نیروهای امنیتی و حشدالشعبی پس از پاکسازی مناطق بوکنعان و کرطان، آزادسازی دیگر مناطق جزیره خالدیه میسر گردید.
 
جزیره خالدیه از ژوئن 2014 تحت اشغال داعش است. این منطقه همچنین مأمن اصلی تروریست‌های داعش است که در پی دو پیروزی مهم نیروهای عراقی در رمادی و فلوجه در دسامبر 2015 و ژوئن 2016، از این مناطق فرار کردند.
 
آزادسازی کامل جزیره خالدیه از این جهت که امنیت دو شهر رمادی و فلوجه و مرزهای مشترک با اردن را در برابر تروریست‌های داعشی برقرار می‌کند، حائز اهمیت است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.