مراسم افتتاحیه طرح «دوام ثامن» با حضور مسئولان شهرداری منطقه ثامن و مدیریت بحران شهرداری مشهد برگزار شد.

افتتاح طرح «دوام ثامن» ویژه ساکنان منطقه ثامن

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، مراسم آغاز به کار طرح «دوام ثامن» صبح امروز با حضور معاونت های شهرداری منطقه و همچنین نمایندگان پلیس راهور، نیروی انتظامی، سازمان آتش نشانی و مدیریت بحران شهرداری در مسجد امام خمینی(ره) این منطقه برگزار شد.

در این مراسم که تعدادی از ثبت نام کنندگان در این طرح نیز حضور داشتند، امیر عزیزی، سرپرست مدیریت بحران شهرداری مشهد با بیان اینکه گروههای داوطلب واکنش اضطراری محلات مشهد که با نام اختصار دوام ثامن نامیده می شوند، گروه هایی مردمی هستند که در سطح محلات مشهد و با همکاری شهرداری، مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی و جمعیت هلال احمر استان تشکیل شده‌اند.

عزیزی هدف از تشکیل این گروه‌ها را ارائه آموزش های لازم به شهروندان در مواجهه با حوادث و بحران ها به منظور خودامدادی و دگر امدادی دانست و گفت: آموزش افراد با هدف اینکه بتوانند در درجه اول خود و سپس خانواده و دیگران را از حوادث نجات دهند، یکی از مهمترین و موثرترین روشها در کاهش بروز آسیبهای جانی، چه در زمان بروز حادثه و یا پس از آن در سطح دنیا مطرح می باشد و این مهم در کشور ما که در صدر کشورهای اسیب پذیر از منظر بروز حوادث طبیعی می باشد از اهمیتی دو چندان برخوردار است.

وی افزود: مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد نیز بر اساس اهداف فوق الذکر اقدام به تشکیل گروههای دوام ثامن در سطوح مختلف نموده است

در ادامه جلسه محسن رهنما، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ثامن، با بیان اینکه از شهروندان علاقه مند منطقه در این طرح ثبت نام بعمل آمده است، اظهارداشت: در این دوره هر شهروند 8 ساعت در زمینه اطفاء حریق و شیوه های استاندارد و شناسایی خاموش کننده های آتش در 4 سرفصل تخصصی آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه طرح«دوام ثامن» توسط مدیریت بحران شهرداری مشهد مقدس به تمامی مناطق ابلاغ شده است و شهرداری ثامن نسبت به برگزاری این طرح اقدام نموده، تصریح کرد: علاقه مندان شرکت در این دوره های آموزشی توسط شورای اجتماعی محلات منطقه ثامن ثبت نام نموده‌اند.

گفتنی است، طرح « دوام ثامن»، داوطلب واکنش اضطراری محله، به صورت کاملا رایگان برای شهروندان منطقه ثامن برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند جهت دریافت فرم و ثبت نام به سایت mdmd.mashhad.irمراجعه نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.