یک مقام ارشد نظامی آمریکا از استرالیا خواست تا بین یک اتحاد نظامی قوی تر با آمریکا یا روابط نزدیکتر با چین، یکی از انتخاب کند.

 استرالیا باید بین چین و آمریکا یکی را انتخاب کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تام هانسون دستیار رئیس ستاد کل ارتش آمریکا در مصاحبه با رادیو استرالیا تاکید کرد: استرالیا باید بین یک اتحاد نظامی مستحکمتر با ایالات متحده یا روابط نزدیکتر با چین، انتخاب نماید.

وی از کانبرا خواست تا موضع سختگیرانه تری را علیه ادعاهای ارضی چین در دریای جنوبی چین اتخاذ کند.

هانسون در ادامه تصریح کرد: من فکر می کنم که استرالیایی ها باید انتخاب کنند... این بسیار سخت است که بین یک اتحاد نظامی قوی تر با آمریکا و تعامل اقتصادی بیشتر با چین، تعادل برقرار شود.

وی افزود: استرالیا باید تصمیم بگیرد که کدام یک از این 2 مورد برای منافع ملی اش، اهمیت بیشتری دارد. البته این دیدگاه شخصی من است و لزوما نظر دولت آمریکا نیست.

استرالیا پیش از این از اقدام چین در انجام پروازهای شناسایی بر فراز جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین انتقاد کرده و از تمرینات دریایی آمریکا که ظاهرا مبتنی بر آزادی دریانوردی در منطقه است، حمایت نموده است.

چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا به شمار می رود و منبع بزرگی برای سرمایه گذاری خارجی در استرالیا است.چین رای دادگاه بین المللی لاهه را به رسمیت نشناخته و بر ادامه اقدامات خود در این منطقه تاکید کرده است.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده ای در دریای جنوبی این کشور مطرح نموده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است.

آمریکا بارها خواستار متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.