قدس آنلاین: دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه پیوند بین مسجد و ولایت یک پیوند دیرینه است، گفت: مهمترین نقش جشنواره پیوند جوانان و مساجد است.

مهمترین نقش جشنواره محراب پیوند جوانان و مساجد است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در اختتامیه سومین جشنواره ملی محراب در تالار نور ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام جواد(ع) گفت:در مجموعه جشنواره محراب نکته قابل توجه اتصال این حرکت به جشنواره امام رضا(ع) است و همواره جشنواره امام رضا(علیه السلام) منظومه زیبایی است که توانسته در آسمان جشنواره های ملی و فرا ملی ستارگان ارزشمندی تولید کند که جشنواره محراب یکی از آن ستارگان است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره محراب در ایستگاه سوم قرار دارد و باید با برنامه ریزی در سال آینده مجموعه مساجد رضوی را هم به آن اضافه کنیم، افزود:مسجد و ولایت یک پیوند دیرینه است و از ابتدای خلقت پیوند بین بیت الله و ولی الله یک پیوند ناگسستنی و آسمانی بوده است.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با تاکید بر اینکه مهمترین نقش جشنواره محراب پیوند مساجد و جوانان است، ادامه داد:پیوند ولایت و مسجد آسمانی است چون خداوند این پیوند را انتخاب نموده و امام خمینی(ره) این پیوند را کشف کرد و انقلاب را بر اساس این مدل قرآن برنامه ریزی کرد.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه اولین بیانات امام(ره) در مسجد سلماسیه قم بود و این به علت اهمیت بالای نقش مسجد بوده، اظهار داشت:متاسفانه تعدادی از روستاها و شهرک های تازه تاسیس مسجد ندارند که این یک معضل در نقاط مختلف کشور است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر داعش ۲۱۰ مسجد را تخریب نموده، گفت:در جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگ ۲۲ روزه غزه تمامی مساجد تخریب شدند و این به دلیل این است که دشمن از مسجد سیلی خورده و ما باید این پایگاهها را با تمام وجود حفظ کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:اکنون ما در حوزه جنگ نرم قرار داریم و باید مردم را به مسجد دعوت کنیم چرا که مساجد پناهگاه مردم هستند و وجود ۲۲ هزار کانون فرهنگی هنری می تواند در حوزه جنگ نرم فعالیتهای بسیاری انجام دهد.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه فعالیتهای کانون های مساجد مانند جشنواره ملی محراب باعث رونق مساجد می شود، اظهار داشت:در تعدادی از روستاهای کشور هیچ نهاد فرهنگی دولتی وجود ندارد اما کانون و مسجد وجود دارد و امیدواریم قدمهایی که بر میداریم مورد توجه امام زمان(عج) قرار بگیرد.

ارباب سلیمانی گفت:امیدواریم جشنواره محراب بتواند با ابتکارات و خلاقیتهای بیشتر گام بردارد و همچنین بتوانیم با ارائه الگوهای ارزشمند جهان اسلام را به سوی اهداف امام(ره) و شهدا هدایت کنیم.

وی  در پایان افزود:دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی یکی از مراکز پرکار و فعال و خوش فکر در بین سایر مراکز موجود در کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.