۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 419143

کویت از شهروندانش خواسته است تا پیش از سفر به آمریکا از این مساله مطمئن شوند که گوشی‌های تلفن آنها حاوی مطلبی که مرتبط با گروه‌های تروریستی است، نباشد.

درخواست عجیب کویت از شهروندان خود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از آنکه آمریکا به 3 شهروند کویتی در ماه جولای اجازه ورود به خاک خود را نداد، سفارت کویت از شهروندانش خواسته است تا پیش از سفر به آمریکا گوشی های تلفن خود را بررسی کنند تا مطلبی در ارتباط با گروه های تروریستی در آنها وجود نداشته است.

سفارت کویت در واشنگتن اعلام کرده است که مقام‌های فرودگاهی در آمریکا ممکن است محتوای تلفن همراه یا سایر دستگاه های هوشمند ارتباطی را مورد بررسی قرار دهند.

در بیانیه سفارت کویت آمده است: سفارت کویت در واشنگتن از شهروندان می خواهد تا مطمئن شوند پیش از ورود به آمریکا تلفن همراه آنها حاوی چیزی که مرتبط به گروه های تروریستی یا هرگونه مطلب و تصویری درباره اقدامات خشونت آمیز است، نباشد.

در این بیانیه آمده است: در غیر این صورت ممکن است شهروندان و دانشجویان کویتی از سوی مقام‌های فرودگاهی در آمریکا مورد بازخواست قرار گیرند و این اقدامات در نهایت موجب شود تا از ورود آنها به خاک آمریکا جلوگیری به عمل آید.

روزنامه عربی الرای در ماه جولای گزارش داد که 3 تاجر کویتی پس از 21 ساعت بازجویی در فرودگاه لس آنجلس و بازرسی تلفن های همراه آنها، به کویت بازگردانده شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.