قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به آمار صدور شناسنامه مکانیزه گفت: در 5 ماهه امسال تعداد 19 هزار و 752 فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در استان صادر شده است.

صدور  بیش از 19 هزار و700شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال  درخراسان جنوبی

علی پورحسین در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین دربیرجند اظهار داشت: شناسنامه‌های مکانیزه نسبت به شناسنامه‌های قبلی از مزیتهای فراوانی مانند امکان نیافتن جعل و هرگونه سوء استفاده از این شناسنامه‌ها برخوردار است.

وی به تعویض شناسنامه‌های آب خورده و صدور شناسنامه‌های رایانه‌ای اشاره کرد و تصریح کرد: در صورتی که شناسنامه متقاضیان غیر قابل استفاده و از رده خارج شده باشد، افراد با مراجعه به ثبت احوال و با بررسی‌های انجام شده و داشتن شرایط لازم، با تعویض عکس شناسنامه‌های آنها تعویض می‌شود و شناسنامه‌های مکانیزه یا رایانه‌ای به آنها تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به آمار صدور شناسنامه مکانیزه در استان خاطرنشان کرد: در 5 ماهه نخست امسال  تعداد 19 هزار و 752 فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در استان صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: شناسنامه‌های مکانیزه نسبت به شناسنامه‌های قبلی از مزیتهای فراوانی مانند امکان نیافتن جعل و هرگونه سوء استفاده از این شناسنامه‌ها برخوردار است.

پورحسین اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح شناسنامه مکانیزه در استان شهرستان‌های بیرجند با 30.15 درصد، طبس 13.87 درصد و قاینات با 12.60 درصد بیشترین آمار صدور شناسنامه‌های مکانیزه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به صدور شناسنامه‌های مکانیزه در استان بیان کرد: در این راستا افراد دارای سن 15 سال در هنگام عکس‌دار شدن شناسنامه‌های خود، شناسنامه‌های جدید رایانه‌ای دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند برای فرایند تعویض کارت ملی هوشمند و تعویض شناسنامه‌های مکانیزه علاوه بر ثبت احوال به دفاتر پیشخوان دولت نیز مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: کارت ملی هوشمند به تدریج جایگزین کارتهای ملی قدیمی می‌شود و این امر باید تا سال 97 به اتمام برسد.

پورحسین با اشاره به آمار تعویض کارت هوشمند ملی در 5 ماهه نخست امسال در استان افزود: در این مدت تعداد 21 هزار کارت ملی هوشمند در خراسان جنوبی به متقاضیان تحویل داده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.