به گزارش خبرنگار قدس آنلاین مهناز شریفی ، آیین جشن ملی پسته با حضور مسئولین کشوری، استانی، شهرستانی و جمعی از مردم رفسنجان در بزرگترین خانه خشتی جهان برگزار شد.

از تمبر ثبت ملی پسته رفسنجان رونمایی شد

فرماندار رفسنجان در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر که از ۲۰ استان کشور حضور داشتند و تبریک ایام برداشت پسته به مردم رفسنجان به ویژه کشاورزان پرتلاش، با ارائه برخی از دلایل ثبت ملی پسته، اظهار داشت: از دیرباز پسته در رفسنجان تولید می شد و همچنان این شهرستان در تولید این محصول پیشگام است.
ملانوری یادآور شد: در این شهرستان یک درخت پسته ۱۵۰۰ ساله و تعدادی درخت بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ ساله وجود دارد و عمده تولید پسته در کشور و شاید دنیا از سطح ۸۰ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد.
وی با اشاره به صادرات پسته در رفسنجان افزود: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و صنایع دستی و گردشگری استان کرمان صورت گرفته و دهم شهریورماه امسال پسته رفسنجان ثبت ملی شد.
ملانوری با اشاره به برگزاری همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه، گفت: این همایش در شش روز کاری خود تلاش خواهد کرد تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حول محور اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد عدالت محور و اقتصاد مردمی، رفسنجان را با وضعیت فعلی به کشور و جهان معرفی کند.
وی در ادامه گفت: در این همایش نمایشگاهی با حضور واحدهای خانگی، خدماتی، صنعتی، معدنی، بهداشتی و … تا ۲۹ شهریورماه در محل موزه ریاست جمهوری دایر است.
معاون استاندار خاطر نشان کرد: در رفسنجان ۳۳ مرکز اسب و ۳۳ هزار راس اسب وجود دارد که قابلیت خوبی در حوزه ورزش، فرهنگ و اشتغال دارا می باشد.
ملانوری گفت: در همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه جشنواره زیبایی های اسب رفسنجان نیز اجرا خواهد شد.
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه های این همایش در حوزه گردشگری است، افزود: مکان های گردشگری و ابنیه های تاریخی این شهرستان مورد بازدید میهمانان داخلی و خارجی قرار می گیرد و احیا و به ثبت رسیدن این آثار و نیز زمینه ایجاد اشتغال مورد بحث قرار می گیرد.
همزمان با این جشن از تمبر ثبت ملی پسته رفسنجان رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.