رئیس پارلمان اتحادیه اروپا با انتقاد از سیاست کشورهای شرق و میانه اتحادیه اروپا در مسئله پناهندگان، شرایط این اتحادیه را خطرناک توصیف کرد.

شرایط اتحادیه اروپا خطرناک است / انتقاد از سیاست پناهندگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا در گفتگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، انتقاد شدیدی به موضع کشورهای عضو شرق و میانه اتحادیه اروپا در سیاست پناهندگان وارد کرده و گفت: در حالی که آلمان آماده است بار بزرگی را در این بحران بر دوش بکشد توسط دیگران تنها گذاشته می شود.

وی انتقادها مبنی بر امپریالیست اخلاقی آلمان را رد کرده و گفت: آلمان بزرگترین کشور اتحادیه اروپا است و باید همچنین بزرگترین بار را بر دوش بکشد. در عوض از طرف دیگر کشورها به حال خود رها شده و تنها گذاشته می شود.

وی از سیاست پناهندگان مرکل حمایت کرده و گفت: آنچه صدر اعظم آلمان یک سال پیش گفته است درست بود. آلمان بار هنگفتی را در حمایت از کشورهایی که همچنان از پذیرش پناهندگان اجتناب می کنند بر دوش می کشد.

دولت آلمان در این شرایط حق دارد بگوید پس ما باید یک بار در کل درباره سیاست اروپا و تقسیم بار سخن بگوییم. حدود 17 میلیارد یورویی که مثلا لهستان هر ساله از بودجه اتحادیه اروپا دریافت می کند توسط انسان هایی در آلمان که سخت کار می کنند تامین می شود.

"شولتز" شرایط در اتحادیه اروپا را خطرناک ارزیابی کرده و برای چندمین بار درخواست کرد که مسئله مهاجرت باید به صورت اروپایی حل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.