رئیس شرکت حمل و نقل کانتینری خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه اعلام کرده است که انتظار دارد تا اواسط سال آینده میلادی ضررهای تجاری که در طول اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران ایجاد شده است، جبران شود.

جبران ضررهای تحریم تا سال آینده میلادی

به گزارش خبرگزاری رویترز از کپنهاگ ، تحریمهای بین المللی علیه ایران در ماه ژانویه به دنبال توافق ایران با قدرت های جهان بر سر برنامه هسته ای لغو شده است. 
محمد سعیدی در مصاحبه ای با رویترز در کنفرانس مجمع دریانوردی دانمارک در کپنهاگ گفت : ' گام به گام مشکلات از زمان لغو بسیاری از محدودیت ها و قید و بندها حل شده است. 
وی افزود :' من فکر می کنم که در نهایت تا اواسط سال ۲۰۱۷ همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت . '
سعیدی گفت : امیدوار است شاهد از میان برداشته شدن محدودیت های معاملات دلاری پس از انتخابات ماه آینده ریاست جمهوری امریکا باشد. '
این مقام کشتیرانی گفت :' این یکی از تعهدات امریکا براساس توافق امضا شده در ژانویه گذشته است . این یک تعهد بسیار قطعی از جانب امریکا است . '
بانک های اروپایی در همکاتری با ایران با مشکلاتی مواجه هستند چرا که معاملات دلاری با ایران نمی تواند در فرآیند نظام مالی امریکا انجام شود. '
کاهش تجارت جهانی به همراه ازدیاد بیش از حد شناورها صنعت حمل و نقل کانتینری را به دست و پا انداخته است و با بدترین شرایط بازار روبرو کرده است ولی به گفته سعیدی ، محیط بعداز تحریم ها به معنای آن است که شرکت حمل و نقل خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی در صدد گسترش ناوگان فعلی خود متشکل از ۱۵۶ کشتی برخواهد آمد. 
وی گفت :' ما در حال مذاکره با برخی از کشتی سازان هستیم و امیدواریم که طی سه تا چهار ماه آینده به نتیجه برسیم . '
روند نزولی صنعت حمل و نقل کانتینری شرکت' هانجین'، کره جنوبی را که یک بازیگر مهم در بازار بود از فعالیت تجاری در ماه اوت خارج کرده و حدود ۱۴ میلیارد دلار، کالای این کشتی ها زمین مانده است. 
اما به گفته سعیدی ، کنار رفتن شرکت کره ای ' قدری باعث ایجاد بازار خوبی ' برای شرکت تحت ریاست وی شده و اکنون مستریان هانجین برای ارائه خدمات از کره جنوبی و چین به ایران نزد این شرکت می آیند. '
وی پیش بینی کرد که تجارت ایران و اروپا سال آینده تا حدی قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت چرا که جمهوری اسلامی در حال صدور پتروشیمی است و ایران به صنایع و ماشین آلات سنگین ، نیروگاه برق و فن آوری جدید برای منطقه اروپا نیاز دارد. '
وی در مجموع آینده یک بازار دشوار را روشن دید. 
سعیدی گفت : شرکت حمل و نقل کانتینری خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تا قبل از تحریم ها روابط خوبی با بانک های اروپایی داشت و اکنون در حال مذاکره با بانک های آسیایی است ولی از پیشنهادهای اروپایی استقبال خواهد کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.