قدس آنلاین - بهشهر: استاندار مازندارن گفت: دولت ۶۰ هزار تن مرکبات را به صورت بسته‌ بندی و با هدف ذخیره‌سازی شب عید با قیمت ۲۵۰۰ تومان خریداری می کند.

 تولید ۵۰ درصد انار دنیا در ایران

ربیع فلاح جلودار در چهارمین جشنواره انار اشرف در مجتمع گردشگری هوتو بهشهر با اشاره به اینکه امسال حدود ۳ میلیون تن مرکبات در تولید می شود، افزود: رایزنی‌های مختلف برای فروش مرکبات مازندران برای شب عید با استانداران کشور انجام شد و مقرر گردید تا غرفه‌هایی در میادین مختلف کشور برای این امر اختصاص یابد.

وی با اعلام اینکه صادرات بخش مهمی از دغدغه‌های ما برای محصولات کشاورزی است، تاکید نمود: صادرکنندگان باید به بازار هدف ورود پیدا کرده و فرهنگ صادراتی داشته باشند.

استاندار مازندران اضافه نمود: پرتقال بیشترین محصول تولیدی مرکبات در استان مازندران است که هنوز شرایط خوبی برای فروش و عرضه به بازار پیدا نکرده و کشاورزان باید ضمن تازه‌ خوری این محصول، برای نگهداری استاندارد و بهداشتی آن برای شب عید تلاش کنند.

فلاح اضافه نمود: ایجاد صنایع تبدیلی از دغدغه‌های مهمی است که برای استفاده بهینه از محصولات کشاورزی باید به آن توجه شود و برای این منظور، وام بانکی کم ‌بهره به افرادی که حاضر به سرمایه‌ گذاری در این عرصه باشند، تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: وجود حدود ۱۳ هزارهکتار انار در شهرستان بهشهر و وجود ۱۲ هزار هکتار انار ترش در شبه‌ جزیره میانکاله، ظرفیت بسیار ارزشمندی است که باید برای توجیه اقتصادی، عمل‌آوری و فرآوری این محصول، تلاش بیشتری انجام شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۵۰درصد انار دنیا در ایران تولید می شود، خاطرنشان ساخت: استان مازندران رتبه سوم تولید انار کشور و شهرستان بهشهر نیز رتبه اول استان مازندران را در کشت و تولید این محصول دارد.

فلاح با اشاره به اینکه در سال جاری با برنامه ‌ریزی انجام شده از ورود برنج خارجی به استان جلوگیری گردید، گفت: با تلاش‌های انجام شده، تسهیلات صادرات از بهره ۱۴ درصد به ۱۱ درصد رسید و اعتبارات خوبی برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شد و امیدواریم شاهد رشد و پویای در این زمینه باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.