۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: 472117

وزیر امور خارجه اتریش خواستار تغییر رویکرد اتحادیه اروپا در قبال مسئله پناهندگان شده و تاکید کرد که در غیر این صورت شمار پناهندگان در این اتحادیه همچنان افزایش می یابد.

خواسته‌ای برای کاهش هجوم پناهندگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش در کنگره حزب سوسیال مسیحی در مونیخ تغییر جهت سیاست اروپایی  در مسئله پناهندگان را درخواست کرد چرا که در غیر این صورت شمار پناهندگان و مهاجران در اتحادیه اروپا دوباره افزایش خواهد یافت.

کورس با تاکید بر اینکه بستن مسیر بالکان شمار پناهندگان از مسیر یونان را شدیدا کاهش داده است همچنین گفت:  اما سیاست باید در کنار حفاظت بیشتر و بهتر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا هچنین این مسئله را آشکارا بگوید که کسی که به صورت غیر قانونی در مسیر اروپا قدم می گذارد به اروپای مرکزی نخواهد رسید.

وی افزود تا زمانی که نجات در دریای مدیترانه همراه با بلیط رفتن به اروپای مرکزی است همواره پناهندگان بیشتری قدم در این مسیر می گذارند.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین به رویکرد آلمان در قبال این مسئله انتقاد وارد کرده و از حزب سوسیال مسیحی آلمان برای حمایت از روند سختگیرانه تر در قبال پناهندگان قدردانی کرد. وی از احزاب محافظه کار اتحادیه اروپا درخواست کرد که مسئله مهاجرت را به احزاب چپ و راست واگذار نکنند.

وی همچنین کاملا از رئیس جمهور ترکیه فاصله گرفته و گفت: من ترکیه را به عنوان عضوی در اتحادیه اروپا نمی بینم. به اعتقاد من ترکیه البته در 10 سال اخیر از نظر اقتصادی پیشرفت‌های خوبی داشته است اما در مسئله دموکراسی، حاکمیت قانون و حقوق بشر در همواره از اتحادیه اروپا دور شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.