مدیر عامل شرکت بورس تهران گفت: در حال حاضر ۴۰ پرونده پذیرش در بورس تهران بررسی می شود که ۱۰ پرونده پذیرش شده است.

۴۰ شرکت در نوبت ورود به بورس هستند

به گزارش تسنیم به نقل از سنا؛ حسن قالیباف اصل با اشاره به بررسی ۴۰ پرونده پذیرش در شرکت بورس گفت: ۱۰ شرکت در بورس پذیرش شده اند که عمدتا شرکت های بزرگ بوده و در حال طی فرآیند پذیرش و تکیمل مدارک برای عرضه سهام هستند.
این مقام مسول درباره عملکرد سال جاری شرکت بورس گفت: امسال با عرضه های انجام شده در بورس تهران، چهار صنعت جدید به صنایع حاضر در بازار سرمایه اضافه شد که به این ترتیب صنایع این بازار از ۳۷ گروه به ۴۱ گروه افزایش یافت.
مدیر عامل شرکت بورس تهران افزود: صنعت تامین سرمایه، صنعت هتل داری، صنعت بورس با ورود شرکت بورس و صنعت نیروگاهی، چهار صنعت جدید حاضر در بورس تهران هستند.
قالیباف به عملکرد بورس در ادامه به بازار بدهی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال بورس در بازار بدهی فعالیت قابل قبولی داشته و ارزش بازار بدهی بورس به ۸هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده و ۴۰ درصد بازار بدهی در بورس اوراق بهادار است.
وی تاکید کرد: بخش عمده ای از بازار بدهی بورس متعلق به اوراق شهرداری ها و شرکت های خصوصی و تامین مالی بخش خصوصی است و سهم قابل توجهی در اوراق دولتی ندارد که تمام تلاش بورس توسعه بیشتر بازار بدهی است.
مدیر عامل شرکت بورس درباره شرایط پذیرش و ورود شرکت های جدید به بورس گفت: دستورالعمل پذیرش شرکت ها در بورس شرایطی را مشخص کرده است که شرکت ها برای ورود به بازار باید کلیه آن شرایط را احراز کنند و با توجه به شرایط سخت گیرانه در این بازار، معمولا شرکت های بزرگ پذیرش می شوند و تمام تلاش ما در این بخش این است که کیفیت ورود شرکت ها به گونه ای باشد که به طور کامل شرایط پذیرش را احراز کرده باشند.
سخنگوی شرکت بورس در ادامه افزود: بحث ابزار بدهی پتانسیل جدیدی در بازار سرمایه است که سرمایه گذاران بورسی می توانند از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشند.
وی همچنین ورود شرکت های بزرگ و عرضه های اولیه را نیز فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و گفت: من به سهامداران همیشه توصیه کرده ام که با اطلاعات کافی وارد بازار سهام شوند.
به گفته قالیباف هرچه به ماه های پایانی سال نزدیک تر می شویم گزارش های دوره ای بیشتری از شرکت ها منتشر و باعث افزایش شفافیت این بازار می شود.
این مقام مسول به گزارش های ۶ ماهه منتشر شده در بازار اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران برای خرید و فروش های خود باید به این گزارش ها توجه و آنها را کاملا مطالعه و تحلیل کنند.
به گفته وی؛ سرمایه گذارانی که بر اساس تحلیل و گزارش کارشناسی اقدام به خرید سهام کنند حتی اگر احساس کنند در کوتاه مدت بازدهی کسب نکرده اند به طور قطع در میان مدت و بلند مدت بازدهی معقولی خواهند داشت، مشروط بر اینکه با تحلیل و آگاهانه سهام خریداری کنند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.