سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ابراز محبت و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، راز عاقبت به خیری انسان است.

دوستی با اهل بیت(ع) راز عاقبت به خیری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی محمد کاظمیان پور، در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف حسینی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین موضوع اخلاق زندگی پرداخت و عنوان کرد: عاقبت به خیری یعنی اتصال به فیض و رحمت مطلق و بی نهایت و رسیدن به نقطه ای از قرب الهی که رضایت و خشنودی خدا از انسان و انسان از خدا را به دنبال دارد.
وی عنوان کرد: بزرگترین عامل عاقبت به خیری این است که انسان ضعف های خود را جبران کند و از گناهان  دوری کند. زیرا اصلی ترین عامل بدبختی و عاقبت به شری گناهان است.
کاظمیان پور با اشاره به اینکه قرآن کریم اصلی ترین عامل عاقبت به خیری را تقوا می داند، افزود:  ایمان به خدا و تقوای الهی مهمترین عامل عافیت طولانی، ماندگار و عاقبت به خیری دنیا و آخرت است. مؤمن باید از هم نشینی و دوستی با افراد بی تقوا، بی نماز، صفی و نادان، فاسد و بی خرد بپرهیزد.
خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به فرمایشات امام صادق(ع) در خصوص عاقبت به خیری، عنوان کرد: ایشان می فرمایند: اگر می­خواهید کارهایتان به نیکی انجام گیرد و پایان عمر و زندگی‌تان خیر باشد؛ تا هنگام مرگ، حق خدا را مراعات کنید.
وی، نعمت های خداوند را در راه معصیت خرج نکردن، مغرور نشدن به بردباری و حلم خداوند، نیکی کردن به دوستان و محبت و ابراز ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر راه های عاقبت به خیری دانست.
حجت الاسلام والمسلمین کاظمیان پور، کنترل زبان و فرو بستن لب بر هرچه جز اذکار الهی را از دیگر عوامل عافیت و عاقبت به خیری مؤمنان بر اساس فرمایش شریف رسول الله(ص) عنوان و تصریح کرد: کنترل زبان، پرهیز از غیبت، تهمت و دروغ از عوامل دیگر عاقبت به خیری است.
کاظمیان پور، با بیان اینکه زیبنده بودن اهل ایمان برای پیشوایان معصوم خویش، پیروی از آن­ها در همه ابعاد زندگیست، ابراز کرد: یکی از نکاتی که در زندگی اهل بیت(ع) به چشم می‌خورد؛ پرهیز از اسراف و تبذیر است. امروزه اسراف و تبذیر بلای زندگی مردم کشور ما شده است و متأسفانه در کشور ما اسراف زیاد است. در مجالس مختلف مشاهده می شود که به این مقوله توجه نمی شود.
وی ابراز کرد: ما باید با پیروی از رهنمودهای ائمه اطهار(ع) علاوه بر زینت بودن برای مکتب خویش، الگوی مناسبی برای سایرکشورها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.