ساری- در شورای حفاظت منابع آب ساری بر انسداد ۱۰۵ حلقه چاه غیر مجاز و توقیف ادوات حفاری غیر مجاز و برداشت غیر مجاز شن و ماسه تاکید شد.

انسداد چاه های غیرمجاز نیازمند همراهی دستگاه های قضایی و انتظامی است

مدیر امور منابع آب ساری و میاندرود در این جلسه با تشریح وضعیت آب زیرزمینی دشت ساری گفت: تا کنون برای تعدادی از چاه ها احکام قضایی صادر شد اما برای انسداد آنها نیاز به همکاری اعضا بخصوص دستگاه قضایی و انتظامی داریم.

جواد طوسی افزود: در انسداد چاه غیر مجاز، اولویت مان چاه های جدید و چاه هایی که واقعاً مضر مصالح عمومی و به سفره های  آب زیرزمینی خسارت وارد می کنند، می باشد.

وی با اشاره به اینکه هر چاه شور می تواند ۵۰ هکتار از زمین های زراعی را تبدیل به شوره زار نماید، خاطرنشان کرد: اگر اینگونه چاه ها مسدود نشوند موجب پیشروی آب شور دریا و از بین رفتن منابع آب و چاه خواهد شد.

مدیر امور منابع آب ساری و میاندرود اضافه نمود: با تلاش مامورین ماده ۳۰ و گروه های گشت و بازرسی، میزان جرایم در این بخش کاهش یافت اما برخی مواقع شاهد برداشت های غیر مجاز شن و ماسه می باشیم.

در پایان این جلسه، توقیف ادوات جرم بخصوص لودر و ماشین آلات سنگین پیشنهاد و مورد توافق اعضا قرار گرفت.

همچنین مقرر شد برای ساماندهی و جمع آوری آب های سطحی قبل از اجرای طرح با امور منابع آب ساری هماهنگی تا مشکلاتی برای مردم پائین دست ایجاد نشود و از آب موجود نیز استفاده بهینه صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.