بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بر شناسایی راههای نفوذ فرهنگی و مسدود کردن آنها تأکید کرد و گفت: امروز تمام تمرکز و تلاش نظام سلطه بر استحاله فرهنگی ملت ایران است.

هدف نظام سلطه، استحاله فرهنگی ملت ایران است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در دیدار با معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه به پیشرفتهای فرهنگی گفت: اگر از من درباره مهمترین وزارتخانه بپرسند در پاسخ وزارت آموزش و پرورش را نام می‌برم اما مظلوم‌ترین وزارت خانه هم همین وزارت است.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی و رابط فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی با اشاره به تلاش غرب برای انتقال و ترویج  فرهنگ مبتذل غربی در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان، یادآور شد: امروز تمام تمرکز و تلاش نظام سلطه بر استحاله فرهنگی ملت ایران است.

عبادی بر لزوم صدور فرهنگ اسلام ناب محمدی تأکید کرد و ادامه داد: اهمیت توجه به فرهنگ و امور فرهنگی به حدی است که انسان باید تا پای جان برای تحقق اهداف آن تلاش کند.

وی برشناسایی راههای نفوذ فرهنگی و مسدود کردن آنها تأکید کرد و گفت: باید تمرکز زیادی روی موضوعات نظم، برنامه‌ریزی، مسئولیت‌پذیری و فرهنگ کار از دیدگاه قرآن انجام شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر ۴۸ مدرسه قرآنی در سطح استان فعالیت می‌کنند و علوم و معارف قرآنی را به نسل آینده‌ساز انقلاب می‌آموزد.

غلامحسین نارمنجی با اشاره به شرکت بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم، عنوان کرد: طرح مصباح الهدی (امام شناسی)، سبک زندگی اسلامی و برگزاری مرحله نهایی مسابقات هفتگی درسهایی از قرآن مهمترین  برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی در حوزه قرآن و عترت به شمار می‌رود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر تعامل گسترده با حوزه‌های علمیه تأکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۷۰۰ نماز جماعت در مدارس استان اقامه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.