بیرجند: امام جمعه اهل سنت شهرستان اسدیه گفت: هفته وحدت که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) منعقد می شود می تواند عاملی برای رساندن پیام اتحاد و محبت برای مسلمانان باشد.

هفته وحدت عاملی برای رساندن پیام اتحاد و محبت برای مسلمانان باشد

مولوی سید احمد عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند اظهار داشت: وحدت مسلمانان یک امر ضروری است و قبل از آنکه وحدت را یک کار مصلحتی بدانیم وحدت مسلمانان یک دستور قرآنی است.

وی با بیان اینکه خداوند مسلمانان را به اخوت، اتحاد و انسجام امر کرده است افزود: اگر مسلمانان وحدت حقیقی را در بین خود ایجاد کنند شکی نیست که عزت و سربلندی از آن  آنها خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان اسدیه بیان کرد: در این راستا دشمنان اسلام که دل به تفرقه بسته اند و حربه تفرقه را به عنوان حربه برتر انتخاب کردند هرگز پیروز و موفق نخواهند شد.

عبداللهی تصریح کرد: بنابراین لازم است که هم از نظر عقلی و هم از نظر آیات و روایات مسلمانان وحدت و برادری را در بین خود نهادینه کنند تا دشمنان نتوانند به اسلام ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه وجود شخص رسول خدا عاملی برای از بین بردن همه اختلافات و تفرقه ها بود گفت: بنابراین هفته میلاد پیامبر نیز باید عاملی برای از بین بردن اختلافات و ایجاد وحدت و برادری میان مسلمانان باشد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان اسدیه یادآور شد: وجود شخص رسول خدا عاملی برای از بین بردن همه اختلافات و تفرقه ها بود و همه حول محور قرآن و رسالت جمع شدند بنابراین هفته میلاد پیامبر نیز باید عاملی برای از بین بردن اختلافات و ایجاد وحدت و برادری میان مسلمانان باشد.

عبداللهی اظهار داشت: از صدر اسلام نیز مسلمانان دشمن داشتند و دشمنان درصدد ضربه زدن به اسلام و مسلمانان بودند اما به دلیل وحدت و شفقتی که در میان مسلمانان وجود داشت هرگز اختلافات را در بین خودشان برجسته نکردند و این سبب شد که عزت و افتخار آنان در عالم مثال زدنی باشد.

وی افزود: امروز نیز اگر مسلمانان کلمه اشتراکی که در قرآن و پیامبر دارند یعنی عمل به قرآن و سیره پیامبر را در وجود خود تقویت کنند از اختلافات کاسته می شود و دشمنان اسلام 100 درصد ناتوان می شوند و نمی توانند به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند و در این صورت شاهد عظمت و هیبت اسلام در جهان خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.