شرکت مهندسی رولز رویز انگلیس گزارش روزنامه گاردین مبنی بر اینکه این شرکت در گذشته با استفاده از مجموعه ای از مفرهای موجود در تحریم های آمریکا تجهیزاتی را به ایران فروخته تکذیب کرد.

رولز رویز ادعای فروش تجهیزات به ایران را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، شرکت مهندسی رولز رویز انگلیس گزارش روزنامه گاردین مبنی بر  اینکه این شرکت در گذشته با استفاده از مجموعه ای از مفرهای موجود در تحریم های آمریکا تجهیزاتی را به ایران فروخته تکذیب کرد.
 سخنگوی شرکت رولز رویز در بیانیه ای اعلام کرد: «رولز رویز هر گونه اتهامی را مبنی بر اینکه به صورت پنهانی در ایران تجارت کرده یا اینکه تحریم های دولت آمریکا را دور زده است، رد می کند.»
 در ادامه این بیانیه آمده است: «ما در همه کشورها از جمله ایران فعالیت داریم و این فعالیت ها مطابق با قوانین مربوطه انگلیس، اتحادیه اروپا یا دیگر تحریم های ملی و مقررات کنترل صادرات است. این شامل درخواست مجوز برای دریافت مجوزهای صادراتی در صورت لزوم و تبعیت سختگیرانه از شرایط مندرج در این مجوز هاست.»
روزنامه گاردین با استناد به یکی از اسناد و گزارش های سال 20099 شرکت رولز رویز مدعی شده بود که این شرکت به رغم ریسک سیاسی متهم شدن به نقض تحریم های آمریکا، به مدت چند دهه به ایران تجهیزات فروخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.