سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در امارات تاکید کرد که مصر اصلا پیش نویس قطعنامه ای در ارتباط با محکومیت شهرک سازی به شورای امنیت ارائه نداده بود و این موضع آن کاملا غافلگیر کننده بود.

سفیر فلسطین: مصر اصلا قطعنامه ای در ارتباط با شهرک سازی ارائه نداده بود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نبیل ابو زنید در گفتگوی ویژه با الرساله نت تصریح کرد که نماینده مصر در شورای امنیت در آخرین لحظات به مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تمایلی به ارائه پیش نویس قطعنامه به این شورا ندارد؛ چرا که این پیش نویس نیاز به رایزنی های بیشتر دارد.

وی افزود: این ادعای نماینده مصر در حالی مطرح شد که هیچ نیازی به رایزنی های بیشتر نبود و صرفا باید پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت ارائه می شد و پس از آن، ۴ کشور مالزی، ونزوئلا، سنگال و نیوزلند از تمایل خود برای ارائه این قطعنامه خبر دادند.

ابو زنید تاکید کرد که این موضع ناشی از مداخله جویی های طرف های منطقه ای و بین المللی است و شاید مواضع و دلایل دیگری هم در این مساله تاثیرگذار بود که بعدا آنها را از طرف مصری خواهیم پرسید.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل اخیرا پیش نویس قطعنامه توقف شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را با ۱۴ رای موافق و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رساند که این مساله در ۳۶ سال گذشته بی سابقه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.