شهرکرد- سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:شهرداری ها از صدور مجوز های ساخت و ساز در حاشیه ی رودخانه زاینده رود جلوگیری کنند تا از ورود پساب به داخل رودخانه جلوگیری شود.

شهرداری ها از صدور مجوز های ساخت و ساز در حاشیه ی زاینده رود خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، گودرز امیری لردگانی صبح سه شنبه در کارگروه حفاظت کیفی زاینده رود گفت: برای حفاظت از زاینده رود، شرکت آب منطقه ای استان باید ابلاغاتی در خصوص تعیین حریم و بستر رودخانه زاینده رود  به شهرداری ها، فرمانداری ها و سازمان جهاد کشاوزی صادر کند.

امیری لردگانی افزود: شهرداری ها از صدور مجوز های ساخت و ساز در حاشیه ی رودخانه زاینده رود جلوگیری کنند تا از ورود پساب به داخل رودخانه جلوگیری شود.

وی در خصوص تصویه خانه فاضلاب شهرستان سامان  گفت: اقدامات مقدماتی صورت گرفته است و راهکارهایی برای استفاده از پساب مناطق مسکونی حریم رودخانه برای فضای سبز شهر سامان پیش بینی شده است.

امیری لردگانی با اشاره به پرداخت اعتبارات به دهیاری ها گفت: کارشناسان رابط  جهت آموزش روستائیان برای تفکیک زباله ی خشک و تر به روستاها اعزام می شوند.

وی در خصوص شبکه فاضلاب در روستا ها گفت: از ۹ روستای پیش بینی شده متأسفانه فقط ۳ روستای چم کاکا، کاهکش و اسلام آباد به شبکه فاضلاب روستایی متصل شدند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: اگر حریم بستر زاینده رود و یا حریم پمپاژهای آب شرب روستاها تحت تملک و اختیار خانوار روستایی باشد باید آزادسازی شوند.

در ادامه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه باید علاوه بر حفاظت کیفی زاینده رود به حفاظت کمی آن نیز بپردازیم تصریح کرد: موادی مانند پساب سکونتگاه های روستاهای حاشیه زاینده رود و پسماندهای ناشی از گردشگاه های این شهرستان باعث آلودگی زاینده رود می شوند.

شهرام احمدی فارسانی با اشاره به اینکه مواد آلاینده ی استان در مقایسه با استان های دیگر پایین است افزود: تصویه خانه سامان که با استاندارد های زیست محیطی در حال فعالیت می باشد مراحل اجرائی ارتقاء آن صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: امید است در محدوده استان چهارمحال و بختیاری، رودخانه زاینده رود به نحو مطلوب و مطابق با استانداردهای زیست محیطی حفاظت شود و اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.