«ابوبکر شکائو» سرکرده بوکوحرام با انتشار یک پیام ویدئویی در جهت نقض ادعای دولت نیجریه مبنی بر فروپاشی این گروه تروریستی، از نیروهای خود خواست به کشتار، قتل عام، آدم ربایی و انفجار بمب روی آورند.

سرکرده بوکوحرام خواستار به راه انداختن حمام خون در نیجریه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه پیشتر اعلام کرد که نیروهای نظامی، عناصر بوکوحرام را از آخرین قلمروی جنگلی خود در شمال شرقی این کشور بیرون راندند و ترویست ها از این پس مکانی برای پنهان شدن ندارند.
در عین حال شکائو در یک پیام ویدئویی از زنده و سالم بودن خود و آغاز جنگ گروهش خبر داد.
بر اساس این گزارش، ارتش نیجریه دستکم ۳ بار ادعا کرد که شکائو را کشته شده است و پیشتر در سال جاری نیز خبر زخمی شدن وی و رفتن تا آستانه مرگ را منتشر کرد.
اما سرکرده بوکوحرام پس از هر بار اعلام خبر کشته شدن، ویدئویی را در رد این ادعا ضبط و پخش کرده است.
وی در تازه ترین پیام ویدئویی خود، ماموریت گروه خود را ایجاد خلافت به ظاهر اسلامی در نیجریه عنوان کرد.
نیجریه کشوری با ۱۸۰ میلیون نفر جمعیت، تقریبا به طور مساوی بین مسلمانان در شمال و مسیحیان در جنوب تقسیم شده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، بعید است نیجریه به زودی روی آرامش و پایان بمب گذاری عناصر انتحاری و حمله به روستاها و قرارگاه های نظامی در شمال شرقی این کشور را ببیند.
گروه داعش که یکی از دار و دسته بوکوحرام به آن وابسته است، در همان روزی که ارتش نیجریه از تسلط بر مخفیگاه جنگلی بوکوحرام خبر داد، اعلام کرد که قرارگاه ارتش این کشور را هدف حمله قرار داده که در جریان آن شماری نیروی نظامی کشته و زخمی شده اند.
پیشتر نیز اعلام شد که عناصر تروریستی در جنوب پایگاه خود در شمال شرقی نیجریه در حال تقویت قوا هستند.
شورش و تحرکات هفت ساله بوکوحرام که به آن سوی مرزهای نیجریه نیز کشیده شده، بیش از ۲۰ هزار کشته برجا گذاشته است.
حمله های این گروه همچنین ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کرده و بحرانی انسانی را رقم زده است، به طوری که حدود ۵میلیون نفر با خطر گرسنگی روبه رو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.