معاون مناطق محروم، عشایری و روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه در هیچ‌یک از برنامه‌های پنج‌گانه توسعه به نرخ اقتصادی مصوب نرسیدیم، گفت: نرسیدن به نرخ اقتصادی مصوب یا به دلیل بلندپروازی برنامه‌نویسان و تصویب‌کنندگان آن بوده یا مجریان.

علت مهاجرت روستایی‌ها به شهر عدم مشارکت آنان در فعالیت‌های اقتصادی است/ در هیچ‌یک از برنامه‌هیا پنج‌گانه توسعه به نرخ اقتصادی مصوب نرسیدیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سیدابوالفضل رضوی معاون مناطق محروم، عشایری و روستایی ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه) در نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران اظهار داشت: کشور در سایه وحدت و بودن تشکل و حزب است که می‌تواند به رشد و توسعه دست پیدا کند.

وی به انتقادات اعضای شورای مرکزی خانه احزاب درباره یارانه اشاره و تصریح کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس هیچ‌کاری نمی‌توانید برای یارانه احزاب انجام دهید؛ چراکه لایحه به مجلس ارائه و چاپ شده است و هیچ پیشنهاد غیرمکتوبی نمی‌تواند بررسی شود.

رضوی خطاب به اعضای شورای مرکزی خانه احزاب گفت: تنها کاری که شما می‌توانید درمورد یارانه خانه احزاب صورت دهید این است که این مسئله را در قالب برنامه بودجه سال 96 انجام دهید.

معاون مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی علمی و منطقی نداشته و نداریم، گفت: برنامه ششم توسعه به یکباره از 40 ماده در دولت به بیش از 140 ماده در مجلس تبدیل می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر برنامه ششم توسعه یک برنامه منسجم و مدون بود، تغییرات 3.5 برابری در آن ایجاد نمی‌شد.

رضوی اضافه کرد: از یک سو بر حمایت از احزاب تأکید دارند اما ابزار لازم را صورت نمی‌دهند و این به‌معنای نقص در برنامه‌ریزی کشور  است.

معاون مناطق محروم، عشایری و روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه در هیچ‌یک از برنامه‌های پنج‌گانه توسعه به نرخ اقتصادی مصوب نرسیدیم، بلندپروازی و ضعف مجریان را علت اصلی ناکامی برنامه پنج‌گانه توسعه دانست.

به گفته وی ما در فعالیت اقتصادی مردم را اصلاً به حساب نیاوردیم و در فعالیت‌های سیاسی نیز فقط در مواقع انتخابات مردم را در صحنه وارد کرده‌ایم.

رضوی با تأکید بر اینکه نتوانستیم برنامه‌های توسعه کشور را به اهداف خود برسانیم، گفت: ما نتوانسته‌ایم رشد اقتصاد، نرخ تورم و نرخ اشتغال را در مدت‌زمان ارائه برنامه‌های اول تا پنجم بهبود بخشیم.

معاون مناطق محروم، عشایری و روستایی ریاست جمهوری علت مهاجرت روستائیان به شهرها را عدم مشارکت روستائیان در فعالیت‌‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: امروز جمعیت روستایی روبه کاهش و جمعیت حاشیه‌نشینی شهرها روبه افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.