شیراز- وقوع زلزله به مقیاس ۵ و یک دهم ریشتر در استان فارس و در منطقه «خنج» جان چهار نفر را گرفت.

زلزله «خنج» جان ۴ نفر را گرفت/اردوگاه اضطراری ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، وقوع زلزله‌ به مقیاس ۵.۱ ریشتر بامداد جمعه در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان خنج در محور خنج - شیراز  موجب ریزش آوار و جان باختن ۴ تن  شد.

فرماندار خنج با اشاره به زلزله بامداد امروز گفت: این زلزله در دهستان سیف آباد بین شهرستان خنج و قیروکارزین رخ داده و ۴ نفر در این زلزله جان باختند.

مختار عباسی اظهار داشت: جان باختگان از اتباع افغانستانی بودند که به دلیل اسکان در خانه باغ و فاقد استحکام لازم زیر آئار ماندند.

اردوگاه اضطراری ایجاد شد

مدیرکل بحران استانداری فارس با بیان اینکه تیم‌های ارزیابی بنیاد مسکن مشغول ارزیابی منازل مسکونی آسیب‎دیده هستند، گفت: اردوگاه اضطراری و چادرهای اسکان موقت آماده هستند که در صورت لزوم مردم در آنها ساکن شوند.

حسن فیاض‌پور  با بیان اینکه ۴ کشته این زلزله از روستای تخته بوده است، گفت: یک نفر نیز در این روستا مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

فیاض‌پور با بیان اینکه سه نفر در روستای چاه طلا در اثر فرار و لغزش مصدوم شدند که سرپایی در مرکز اورژانس سیف درمان شدند، افزود: برخی از منازل مسکونی که دیوارهای خشتی داشتند دچار ترک‌خوردگی شدند و برق نیز در این منطقه قطع شده که تیم‌های امدادی آب، برق، گاز و نیروهای امنیتی در منطقه مستقر شدند. 

مدیرکل بحران استانداری فارس با اشاره به تشکیل ستاد بحران شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های معین خنج یعنی لارستان، لامرد، گراش و قیروکارزین در آماده‎باش کامل قرار گرفتند و در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی به کمک شهرستان خنج می‌شتابند. 

فیاض‎پور بیان کرد: شهرستان خنج با توجه به اینکه سابقه زلزله داشته غالب منازل مسکونی مقاوم هستند اما اندک افرادی هستند که مقاوم‌سازی نکرده‌اند که به این افراد توصیه شده یا مکان دیگری برای سکونت انتخاب کنند یا اینکه به مراکز هلال احمر و امدادی برای دریافت چادر مراجعه کنند. 

گفتنی است زلزله دیگری نیز در ساعت ۷  و ۳۰ دقیقه به مقیاس ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در عرض ۲۸ و طول جغرافیایی ۵۳.۴ این منطقه را لرزاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.