رهبری فرمودند: شبِ عید نوروز، بعد از شنیدن پیام‌های نوروزی از تلویزیون، خواب رفته و امام را خواب دیده‌اند که معترضانه و دوستانه به ایشان گفته‌اند، چرا در پیام نوروزی اسم رییس‌جمهور را نبرده‌اند و ایشان جواب داده‌اند، فردا در صحبت عید جبران می‌کنند.

ماجرای خوابِ رهبر انقلاب درباره هاشمی رفسنجانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، آیت الله هاشمی رفسنجانی در برگی از روز شمار خاطرات در آستانه انتشار سال 69 به بیان خواب جالبی که رهبری دیده بودند، پرداخته که در آن امام از ایشان گلایه ای دوستانه کرده بودند که "چرا در پیام نوروزی از هاشمی اسم نبردید؟" .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، متن این خاطره از کتاب " اعتدال و پیروزی " بدین شرح است :

ساعت هفت و نیم به دفترم رسیدم؛ مثل روزهای ماه رمضان، کم حال در اثر کم‌خوابی نبودم.تا ساعت نُه صبح کارها انجام شد. اعضای شورای مرکزی نهضت سواد آموزی آمدند. گزارش تهیه مقدمات اجرای طرح ضربتی را دادند و خواستند که به نحوی اجبار در سواد آموزی را بپذیرم؛ پذیرفتم که اگر با اعلان اختیاری، استقبال خوبی نشد، از اهرمِ کوپن و دفترچه بسیج اقتصادی استفاده شود. مصاحبه‌ای در این خصوص انجام دادم. عقد ازدواجِ یک جانباز و خانواده شهید را به همراه آقای[محسن] قرائتی، [نماینده ولی فقیه در نهضت سوادآموزی] بستیم؛ هدیه‌ای دادم.

 آقای[جواد] اژه‌ای، [مشاور فرهنگی رییس‌جمهور و نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور] آمد. برای سفر به غرب جهت بررسی اوضاع دانشجویان اسلامی و همچنین برای خانواده مادر شهید بهشتی کمک خواست. آقای[قربانعلی] درّی[نجف‌آبادی، رییس هیأت مرکزی گزینش کشور و نماینده ایلام در مجلس خبرگان] آمد؛ برای ماندن گزینش متمرکز تأیید گرفت و گزارش سفر به ایلام را داد؛ از اختلاف بین امام‌جمعه ایلام و آقای مروارید، نماینده خبرگان آنجا، اظهار نگرانی می‌کرد.

عصر دکتر[محمدرضا] هاشمی[گلپایگانی]، برای دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است. دکتر[حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد و پیش‌نویس جواب نامة صدام را آورد. شورای‌عالی امنیت ملی جلسه داشت. موضوع آمایش سرزمینی خوزستان، با توجه به جهات امنیتی و دفاعی بحث شد. ادامه بحث را به جلسة بعد احاله کردیم.

آقای[سیدحسن] فیروزآبادی،[رییس ستاد فرماندهی‌کل قوا] و [محمد]فروزنده، [جانشین  ستاد فرماندهی‌کل قوا]، از سوی رهبری، چک یک میلیون تومانی را که همراه نشانِ درجه‌یک فتح است، برای من آوردند.

شب با احمدآقا و آقای خامنه‌ای جلسه داشتیم. فیلم مراسم خاکسپاری امام را دیدیم؛ آنجا که کفن امام را مردم پاره کرده‌اند، بخشی از بدن امام عریان شده است؛ نظرمان این شد که اشکالی در پخش آن از تلویزیون نیست. درباره جواب به نامة صدام و مسایل دیگر سیاست خارجی هم صحبت کردیم.

 رهبری فرمودند:شبِ عید نوروز، بعد از شنیدن پیام‌های نوروزی از تلویزیون، خواب رفته و امام را خواب دیده‌اند که معترضانه و دوستانه به ایشان گفته‌اند، چرا در پیام نوروزی اسم رییس‌جمهور را نبرده‌اند و ایشان جواب داده‌اند، فردا در صحبت عید جبران می‌کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.