مشهد- رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: در مشهد و شهرهای بزرگ معضلات اجتماعی همچون فقر، معلولیت و بیکاری وجود دارد که باید برای رفع این معضلات کاری کرد.

برای از بین بردن فقر و کارتن خواب های مشهد فکری برداریم

به گزارش قدس آنلاین،  گردهمایی تشکل‌های غیردولتی با عنوان دولت، مردم و تشکل‌های مردمی با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون در فرهنگسرای مصلی‌نژاد برگزار شد.

رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون هم در این همایش که شماری از مسؤولان انجمن‌های خیریه و مؤسسات مردم نهاد حضور داشتند گفت: من ابتدا به پا بوسی امام رضا(ع) رفتم و بعد مرا به این همایش آوردند که بگویم چندی پیش در تهران کارتن خواب‌های را دیدم که چهره‌هایشان سیاه سیاه بود و دندان هم نداشتند، وقتی من را دیدند سلام کردند، با خود گفتم آن‌ها می‌خواهند پولی بگیرند، دست در جیب کردم، آن‌ها متوجه شدند و گفتند آقا رضا قربان شما و خداحافظ و طلبی هم نداشتند.

وی افزود: آن‌ها خیلی از من بامرام تر بودند، مطلبی نوشتم در جایی چاپ شد، از مردم خواستم سرپناهی برای آن‌ها ایجاد کنند، این اتفاق در تهران رخ داد، رخشان بنی اعتماد جایزه سینمایی‌اش را به کارتن خواب‌ها هدیه داد، من هم دو جایزه سیمرغم را به کارتن خواب‌ها هدیه دادم و خیلی‌ها به کمپین حمایت از کارتن خواب‌ها پیوستند.

کیانیان افزود: فضانورد روسی هم مدال خود را به کارتن خواب‌های ایران داد.

وی اظهار داشت: ما باید برای کارتن خواب‌ها پاپیش بگذاریم. و تابلوی تبلیغاتی آن‌ها باشیم تا خیرین و سمن‌ها ورود پیدا کنند.

وی افزود: در مشهد باید موزه‌ای از فعالیت‌های شهروندی تأسیس شود تا مردم افتخارات را در آنجا ببینند و سمن‌ها را متوجه آسیب‌های اجتماعی کنند.

وی ادامه داد: در مشهد و شهرهای بزرگ معضلات اجتماعی همچون فقر، معلولیت و بیکاری وجود دارد که باید برای رفع این معضلات کاری کرد.

کیانیان تأکید کرد: شهر مقدس مشهد که اکنون پایتخت فرهنگ جهان اسلام است، نباید اختلاف طبقاتی، ترافیک، آلودگی هوا و زندانی داشته باشد. باید مشارکت‌های مردمی افزایش یابد تا باری از دوش دولت برداشته شود، زیرا مشهد باید شهری معنوی و فرهنگی باشد.

کیانیان گفت: بافت فرسوده اطراف حرم مطهر میراث و فرهنگ مشهد است و بخشی از آن باید به موزه شهروندی اختصاص پیدا کند.

مردم کمک دولت بیایند

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: جوهره این تشکل‌ها کاهش فاصله طبقاتی و گسترش عدالت اجتماعی است.

سیدجواد حسینی با بیان اینکه فلسفه و بنیاد حکومت‌های اسلامی بر عدالت استوار است، افزود: اگر عدالت از حکومتی گرفته شود، آن حکومت پایدار نیست و نبود تعادل منطقه‌ای و بودجه‌ای چهره فقر و نابرابری را آشکار ساخته و موجب رنج جامعه بشری می‌شود.

وی افزود: در هیچ کشوری رفاه تأمین نمی‌شود، مگر آنکه نیروی مردمی به کمک دولت ها آمده باشد.

حسینی با تأکید بر اینکه تشکل‌های غیردولتی باید در شهرهای کوچک و روستاها هم تشکیل و شبکه‌های غیردولتی با کمک خیرین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، کارتن خواب‌ها و توانایی سازی اقشار آسیب پذیر فعال شوند، گفت: رویکرد نیاز محور باید به رویکرد توانایی ساز تغییر پیدا کند و روحیه دارایی محور در جامعه تقویت شود.

گفتنی است، در این نشست یکی از خیران اعلام کرد، برای این امر خداپسندانه ملکی را در این محدوده واگذار می‌کند که با تشویق رضا کیانیان و حاضران همایش روبه رو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.