یزد - مدیر کل اداره استاندار استان یزد گفت: میانگین تعداد بازرسی آسانسور جهت اخذ گواهی استاندارد دراستان یزد ۵ نوبت است، که با فرض میزان مطلوب بازرسی برای هر آسانسور ۳ نوبت، متاسفانه آمار موجود بالاتر از میزان مطلوب است .

میانگین بازرسی آسانسور جهت اخذ گواهی استاندارد ۵ نوبت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل روابط عمومی اداره استاندارد استان یزد، محمد حسین ماجدی اردکانی درجلسه کمیته فنی بررسی و ساماندهی امور آسانسورها در یزد اظهارداشت: این میانگین ماحصل نتایج بررسی آماری از بازرسی های صورت گرفته برروی اسانسور های نصب شده توسط ۱۴ شرکت و مربوط به ۱۱۲ گواهی استاندارد صادر شده از سطح استان می باشد که البته برخی شرکت های کوچک با توجه به حجم کار کمتر وتمرکز بالاتر به آمار خوبی دست یافته اند که حتی از تعداد ۳ نوبت بازرسی نیز کمتر می باشد.

 وی افزود: بیش از یک سوم گواهی های صادر شده مربوط به شرکتی است که گرچه از لحاظ تعداد گواهی دریافتی بالاترین است وحتی کمترین تعداد پرونده بازرسی معلق ( رهاشده) را دارد، ولی متوسط تعداد بازرسی آن شرکت در سال گذشته پنج وپنج دهم  نوبت بوده که آمار بالایی است .

مدیرکل اداره استاندارد استان خاطرنشان ساخت: البته شرکتی نیز وجود دارد که از لحاظ کیفی و کمی نسبت به بقیه شرکت ها در سطح قابل قبولی است و با دارا بودن ۱۶ درصد کل گواهی ها، دارای متوسط بازرسی شش وسه دهم  نوبت می باشد، که این موضوع نشان دهنده آن است که می توان با مدیریت و تمرکز بهتر، کیفیت کار را بالا برد تا علاوه بر افزایش ایمنی، وقت وسرمایه مردم نیز تلف نشود.

وی تصریح کرد: بنابراین جهت بهبود کار، به چند شرکتی که بیشتر از تعداد میانگین به بازرسی احتیاج داشته اند تذکرهای لازم داده خواهد شد تا درصدد اصلاح امورکاری خود برایند،که در غیر این صورت در خواست لغو مجوز آنها داده خواهد شد.

 ماجدی اردکانی خاطرنشان ساخت: امید داریم با افزایش سطح کیفی نصب آسانسور ها ،ضمن ارتقاء امنیت، هزینه های مالی و زمانی کمتری به مالکان عزیز تحمیل شود وروز به روز شاهد گسترش هرچه بهتر و بیشتر این صنعت در استان دارالعلم و دارالعباده یزدباشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.