شرکت‌های بین‌المللی بیمه در بخش کشتیرانی اعلام کردند بار دیگر تمام محموله‌های نفتی ایران را تحت پوشش قرار خواهند داد.

پوشش مجدد بیمه کشتیرانی ایران از سوی شرکت‌های بین‌المللی

به گزارش "قدس آنلاین"؛ مقامات آگاه در شرکت‌های بیمه حمل و نقل دریایی در توکیو و لندن اعلام کردند پس از رسیدن به یک توافق جمعی مبنی بر اینکه در ارائه خدمات بیمه از مشارکت هیچ شرکت آمریکایی استفاده نشود، می‌توان از ماه آینده میلادی تمام محموله‌های نفتی ایران را تقریبا به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار داد.

به موجب تحریم‌های اقتصادی ایران که سال‌های متوالی از سوی غرب اعمال شده بود، شرکت‌های بیمه آمریکایی اجازه بیمه کردن محموله‌های نفتی ایران را در مسیر حمل و نقل دریایی نداشتند. علاوه بر آن، شرکت‌های معتبر بیمه در سراسر جهان نیز برای ارائه خدمات بیمه به ایران تحت فشار بوده و تعداد کشتی‌های بیمه شده و نوع خدمات بیمه‌ای که به ایران ارائه می‌دادند نیز با محدودیت‌های فراوانی همراه بود. 
در پی اجرایی شدن برجام و لغو برخی تحریم‌های اقتصادی ایران، شرکت‌های بین‌المللی بیمه نیز اجازه یافتند بار دیگر با ایران وارد معامله شوند. با این حال، این شرکت‌ها در ارائه خدمات به ایران نباید از هیچ شرکت، نهاد مالی و یا خدماتی که در ارتباط با کشور آمریکا است، استفاده کنند. در اینصورت تحریم‌های ثانویه علیه ایران را که آمریکا وضع کرده است نقض کرده و مورد مجازات قرار خواهند گرفت.
‌محدودیت‌های موجود برای شرکت‌های بیمه، تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به محموله‌های ایرانی را بسیار محدود کرده است؛ اما توافق جدید که اجازه می‌دهد کشتی‌ها بدون مشارکت شرکت‌های آمریکایی بیمه ‌شوند، تعداد این محموله‌ها را افزایش خواهد داد.
شرایط جدید به ایران که تلاش می‌کند صادرات نفت خود را پس از لغو تحریم‌ها افزایش دهد، کمک بزرگی خواهد کرد؛ هرچند محدودیت‌های بانکی همچنان مانعی بر سر راه افزایش بیشتر صادرات هستند.
"اندرو باردو"، دبیر و مسئول اجرایی گروه بین المللی کلوب‌های حمایت و جبران خسارت، در لندن گفت: در برنامه بیمه اتکایی سال 2017، هیچ شرکت آمریکایی وجود نخواهد داشت.
باردو ادامه داد: این اقدام اساسا، کمبود احتمالی در پوشش‌های بیمه اتکایی برای ادعای خسارات مرتبط با ایران را تامین می‌کند.
وی و یک مقام دیگر اظهار داشتند این ترتیبات جدید از 20 فوریه اجرایی خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.