۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 494866

همزمان با اختلافات قاهره با ریاض و تأکید مصر بر حل سیاسی بحران سوریه، یک هیأت از اتحادیه مهندسان این کشور به دمشق سفر کرد.

سفر یک هیأت مصری به دمشق

به گزارش "قدس آنلاین"؛ هیأت مهندسان مصری در سفر به دمشق با «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز شنبه، گزارش داد که دو طرف در این دیدار بر روابط متمایز بین دو ملت سوریه و مصر تأکید و ابراز امیدواری کردند که این دیدارها به نفع دو کشور و برای توسعه سازوکار، تحقق همکاری اقتصادی، فعال کردن نهادهای دولتی و همکاری در زمینه فعالیت مهندسی باشد.

این سفر در حالی انجام شده است که مصر به دلیل حمایت از راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و محکوم کردن اقدامات تروریستی در این کشور، سخت مورد انتقاد عربستان است.

خمیس در این دیدار درباره جنگی که کشورهای غربی و دستگاه‌های اطلاعاتی آن برای سوریه تدارک دیده و برخی کشورهای منطقه آن را با هدف نابودی سوریه و زیرساخت‌های آن اجرا کردند، سخن گفت و با اشاره به اشتباه این کشورها، تأکید کرد که دولت سوریه به مقابله با این جنگ و بازسازی ویرانه‌ها ادامه می‌دهد.

مهندس طارق النبراوی نیز بر اهمیت همکاری بین دو کشور برای تحقق هدف استراتژیک و تحکیم روابط تأکید کرد و گفت که اتحادیه مهندسان مصری برای همکاری با اتحادیه مهندسان سوریه و توسعه فعالیت‌ها جهت پاسخگویی به نیازهای مرحله آینده تلاش خواهد کرد.

النبراوی همچنین بر حمایت ملت مصر از ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم و حفظ تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

دو طرف در این دیدار همچنین تأکید کردند که امضای توافقنامه همکاری بین دو اتحادیه سوریه و مصر در زمینه مهندسی اساس همکاری بین دو کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.