آمریکا قصد دارد هواپیماهای نظامی بیشتری را برای نیروهای تفنگدار مستقر در استرالیا اعزام کند.

آمریکا تعداد هواپیماهای نظامی خود در استرالیا را افزایش می‌دهد

به گزارش "قدس آنلاین"؛ سخنگوی نیروهای تفنگدار آمریکا امروز چهارشنبه تاکید کرد: واشنگتن هواپیماهای نظامی بیشتری را طی سال جاری به استرالیا خواهد فرستاد تا حضور نظامی خود را در مناطق نزدیک به دریای جنوبی چین افزایش دهد.

استقرار نیروهای تفنگدار آمریکایی در شهر راهبردی داروین استرالیا در سال 2011 میلادی مورد توافق دو کشور واقع شد و این اقدام بخش مهمی از سیاست های دولت اوباما در قبال کشورهای آسیا اقیانوسیه و مقابله با اقدامات چین در منطقه داشته است.

این اقدام همچنین موجب تقویت روابط آمریکا با استرالیا شده است. دولت ترامپ موضع تند و سختگیرانه‌ای در قبال ادعاهای ارضی چین در دریای جنوبی چین اتخاذ کرده است ولی از سوی دیگر از توافقنامه تجاری ترانس پاسیفیک خارج شده است.

کریس لوگان سخنگوی نیروهای تفنگدار آمریکا در این باره گفت: تعداد هواپیماهای نظامی آمریکا امسال افزایش خواهد یافت، از جمله ارسال 4 فروند هواپیمای نظامی عقاب دریایی که موجب تقویت قابلیت‌های نیروهای تفنگدار خواهد شد و همچنین 5 فروند بالگرد سوپر کبری.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد تفنگداران آمریکایی همچنان 1250 نفر باقی خواهد ماند و این تعداد تا سال 2020 میلادی به بیش از 2500 نفر افزایش می یابد.

استرالیا و آمریکا اکتبر گذشته به توافق رسیدند تا 1.5 میلیارد دلار در زیرساخت های نظامی سرمایه گذاری کنند تا زمینه لازم برای استقرار 25 ساله نیروهای آمریکایی فراهم شود.

2 کشور همچنین توافق کرده اند تا بمب افکن های دورپرواز بی یک در شهر داروین مستقر شود، این اقدام با نگرانی چین روبرو شده است.

وزارت دفاع استرالیا اکتبر گذشته اعلام کرده بود که این کشور تمایل دارد تا طی سال های آینده به هدف 2500 نیروی تفنگدار آمریکایی دست یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.