یزد- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر استان یزد گفت: یکی از مهمترین اهداف این صندوق، علاوه بربیمه کردن کشاورزان و روستاییان ، بیمه کردن افراد ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است .

افراد ساکن در روستاها ی زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت بیمه می شوند

به گزارش قدس آنلاین، حسن ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: یک هزارو ۱۶۴ نفر از صندوق بیمه اجتماعی یزد مستمری دریافت کردند، و دهیاران و بخشداران با ید  روستاییان را با مزایای صندوق آشنا کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد حق بیمه در این صندوق توسط دولت و ۵ درصد هم توسط بیمه شده پرداخت می‌شود افزود: حق بیمه بر اساس سطوح درآمدی در این صندوق محاسبه شده و سالانه از ۱۸۰ هزار تومان شروع می‌شود و حداکثر آن ۴۲۰ هزار تومان است .

این مسئول گفت: تعداد مشمولان این صندوق در استان یزد تا پایان آذرماه سالجاری۸۹ هزار نفر است  که در حال حاضر۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش این بیمه می باشند و  حدود بیست ویک و۹ دهم  درصد ضریب نفوذ استان می باشد .

ابراهیمی تصریح کرد: بیشتر روستائیان به بانک کشاورزی دسترسی ندارند و تنها بانک عامل ما هم همین بانک است، حق بیمه به صورت سالانه دریافت می‌شود که برای افراد مشکلی در مورد دسترسی به بانک ایجاد نشود و درحال حاضر نیاز است که دهیاران و بخشداران توجه ویژه‌ای در زمینه آشنا کردن مردم با این صندوق داشته باشند.

این مسئول  با اشاره به سه نوع تعهد بلند مدت این صندوق خاطر نشان ساخت: مستمری‌های پیری و بازنشستگی، مستمری‌های از کارافتادگی و مستمری‌های فوتی سه تعهد این صندوق را شامل می‌شود.

وی سن بازنشستگی این صندوق در بخش پیری را حداقل ۱۵ سال حق بیمه و ۶۰ سال سن اعلام کرد وافزود: یک هزار و ۱۶۴ سرپرست خانوار تاکنون از مستمری‌های فوتی یا ازکارافتادگی برخوردار شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: با توجه به خشکسالی‌های موجود، مردم روستاها و نقاط تحت پوشش این صندوق با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستند و توان مالی بسیار پایینی دارند و نمی‌توانند حق بیمه خود را پرداخت کنند.

ابراهیمی با اشاره به تفاوت های بین بیمه درمانی روستاییان و صندوق بیمه اجتماعی تصریح کرد: بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع مراجعه می کنند ودرخواست بازنشستگی بیمه درمان روستایی دارند در صورتی که بیمه درمان تنها مربوط به درمان آنهاست و بحث بازنشستگی در بیمه اجتماعی مد نظر قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه این بیمه نیاز به اطلاع‌رسانی دارد افزود : نگرش مسئولان ما به باید  روستاها تغییر کند و ایجاد  پروژه‌ها  باید  در راستای حفظ مردم در روستاها باشد و بسیاری از روستاهایی که برای آنها خانه بهداشت و زمین فوتبال احداث شده، الان خالی از سکنه هستند .

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.