یزد- رئیس انجمن زرتشتیان یزد گفت: به احترام آتش‌نشانان عزیزی که در حادثه پلاسکو به شهادت رسیدند و همچنین عزیزانی که در سیل سیستان جانشان را از دست دادند امسال جشن سده زرتشتیان یزد با یک دقیقه سکوت در ابتدای این مراسم انجام می‌شود.

جشن ملی سده در یزد با یک دقیقه سکوت  آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، سپنتا نیکنام شامگاه شنبه درنشست شورای شهر یزد اظهارداشت: جشن سده به عنوان یک میراث شناخته مشده و به ثبت به ملی رسیده واین جشن همانند نوروزکه برای تمام ایرانیان فارغ از هرگونه قومیت و مذهبی است جشن سده هم یکی از جشن‌هایی است که هر سال برگزار می‌شود.

 وی افزود: این جشن تنها ویژه جامعه زرتشتیان نیست و جامعه زرتشتی در این چند سال میراث این فرهنگ و جشن بودند و زنده نگاه داشتن آن را بر عهده داشته است.

نیکنام با بیان اینکه یزد به عنوان پایتخت فرهنگی و دینی زرتشتیان محسوب می‌شود عنوان کرد: به همین دلیل در یزد نگاه ویژه‌تری به این جشن وجود دارد و گرنه این جشن در تهران، اصفهان، شیراز، کرمان و یزد دیگر شهرهای زرتشتی‌نشین هر ساله برگزار می‌شود.

این عضو شورای شهربه جذب بسیاری ازگردشگران برای این جشن اشاره کرد وگفت: در حال حاضرظرفیت تمامی هتل‌های یزد پر است و تورهای زیادی از شهرستان‌های مختلف کشور به سمت یزد حرکت کردند که بتوانند در این برنامه شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.